English

استاندار مازندران در آئین افتتاحیه رویداد ساری ۲۰۲۲:

مهم ترین اولویت مازندران، توسعه گردشگری، جذب سرمایه گذار و پویایی اقتصادی است

استاندار مازندران گفت: مهم ترین اولویت این دیار توسعه گردشگری، جذب سرمایه گذار خارجی است و زمینه ورود فعالان اقتصادی خارجی به این دیار را در راستای پویایی اقتصادی فراهم خواهیم کرد.

مهم ترین اولویت مازندران، توسعه گردشگری، جذب سرمایه گذار و پویایی اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی‌پور در آیین افتتاحیه رویداد بین المللی پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در هتل بادله ساری اظهار داشت: حضور سفرای کشورهای عضو اکو در مازندران فرصتی برای ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری و اقتصادی در این استان است.

وی ادامه داد: گردشگری یکی از سکوهای پرش اقتصادی مازندران است و بسیار خوشحال هستیم که کشورهای عضو اکو در مسیر توسعه گردشگری در منطقه گام برداشتند و به طور حتم مازندران از این ظرفیت نهایت استفاده را خواهد کرد.

استاندار مازندران از گردشگری به عنوان یکی از مسیرهای مهم برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان استان و مردم کشورهای عضو اکو نام برد و گفت: مازندران ظرفیت های سرشاری در جذب گردشگر خارجی دارد و مدیریت عالی دولت در استان اعلام می دارد که مهم ترین اولویت این دیار توسعه گردشگری، جذب سرمایه گذار خارجی است و زمینه ورود فعالان اقتصادی خارجی به این دیار را در راستای پویایی اقتصادی فراهم خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مازندران در کنار ظرفیت های اقتصادی دارای منابع غنی فرهنگی و مردمی مهمان نواز با اخلاق کریمانه است که سالانه از 20 میلیون گردشگری داخلی میزبانی می کند و این وضعیت از فرهنگ بالای این استان در جذب گردشگر نشات می گیرد.

حسینی پور اضافه کرد: این فرهنگ ممتاز در بین کشورهای عضو اکو هم وجود و با ایجاد اشتراکات فرهنگی می توان زمینه را برای توسعه اقتصادی کشورهای منطقه فراهم سازیم.

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران، با سیاست خارجی فعال و پویایی و تلاش دولت مردمی سیزدهم، اهمیت ویژه ای برای ارتباط با کشورهای منطقه قائل است و پیوند ایران با کشورهای منطقه جدانشدنی است.

استاندار مازندران تصریح کرد: مازندران در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی و با برخورداری از بنادر مختلف ظرفیت ها زیادی برای جذب فعالان اقتصادی دارد و از تمام شهروندان کشورهای منطقه دعوت می کنیم که در استان مازندران حضور پیدا کنند و ظرفیت های خدادادی و اقتصادی این دیار را از نزدیک ببینید.

وی عنوان داشت: مازندران به عنوان قطب گردشگری ایران این ظرفیت را دارد که استان ممتاز گردشگری باشد و ارتباط تنگاتنگی با کشورهای عضو منطقه داشته باشد.

به گزارش موج؛ اهداف اصلی طرح پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تشویق کشورهای عضو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهرهای گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشورهای عضو، بالا بردن استانداردهای زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشورهای عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشورها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشورهای عضو به منظور رشد گردشگری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه