English

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران:

طرح جامع باید نگاه به آینده داشته و توسعه‌محور باشد/ بلندمرتبه سازی را باید در مازندران نهادینه کنیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: طرح جامع باید نگاه به آینده داشته و توسعه‌محور باشد و به رشد جمعیت هم توجه کند.

طرح جامع باید نگاه به آینده داشته و توسعه‌محور باشد/ بلندمرتبه سازی را باید در مازندران نهادینه کنیم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، رضا علیخانی در جلسه طرح تفصیلی، مناطق الحاقی و پهنه‌های بلند مرتبه سازی که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و مدیران شهری و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه شهری باید بر اساس سند چشم‌انداز مشخص شده و مبتنی بر دانش و خبرگی باشد و بر اساس چارچوب راهبردی تدوین شود، اظهار داشت: در این طرح باید به مسائل بومی توجه کنیم و متناسب با شرایط روز و جامعه و همچنین هوشمندانه و منعطف با آن برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه  طرح جامع باید نگاه به آینده داشته و توسعه‌محور باشد و به رشد جمعیت هم توجه کند، ادامه داد: نظام سکونتگاهی، نظام اقتصادی، حفظ حقوق بیت‌المال، توجه به محیط زیست و منابع طبیعی، سیاست‌های کلان نظام اسلامی، اسناد بالادستی، بحران و پدافند غیرعامل باید در این طرح مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اهمیت و ارزش زمین در مازندران و بیان این موضوع که در مازندران با کمبود زمین مواجه هستیم، تصریح کرد: مازندران یک کلانشهر است و روستاها و شهرها در کنار هم قرار دارند، باید بلندمرتبه سازی را در این استان نهادینه کنیم که به این ترتیب قیمت زمین هم فروکش خواهد کرد.

وی یادآور شد: این مسائل باید برای سراسر مازندران در نظر گرفته شود و ساماندهی این مسائل جزو سیاست‌های ما است.

علیخانی با اشاره به در پیش بودن رویداد 2022 که ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده است، خاطرنشان ساخت: ساری باید به عنوان شهر گردشگری مورد توجه قرار گیرد، مرکز استان از نظر خیابان‌ها، ترفیک، حمل و نقل و نظام سکونتگاهی در شأن مردم مرکز استان نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه