English

حسین فضلی:

مردم تحت تاثیر شایعات احتکار خانگی نداشته باشند/ روغن به میزان کافی در بازار موجود است

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه بازار در حال رسیدن به ثبات و آرامش است، از مردم خواست به احتکار خانگی روغن و شکر اقدام نکنند.

مردم تحت تاثیر شایعات احتکار خانگی نداشته باشند/ روغن به میزان کافی در بازار موجود است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حسین فضلی، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه در راستای کنترل بازار تمهیدات لازم اندیشیده شده است، گفت: مردم تحت تاثیر شایعات قرار نگیرند و نسبت به احتکار خانگی اقلامی همچون روغن  و شکر اقدام نکنند؛ چراکه ضرورتی به این کار نیست و ما مرتبا در حال اخذ تخصیص این کالاها هستیم.

فضلی افزود: از یک ماه پیش با شرکت تولیدکننده روغن نگین‌ - شرکت کشت و صنعت خزل - نهاوند به عنوان شرکت داخلی استانی هماهنگی لازم انجام شده  که از طریق این شرکت بخش عمده‌ای از روغن مورد نیاز  استان را تامین کنیم.

وی میزان تعهد تامین روغن توسط شرکت کشت و صنعت خزل را  1200 تن  اعلام کرد و گفت: تاکنون از این میزان 800 تن در بازار توزیع شده و مابقی هم در حال توزیع است . 

فضلی ادامه داد: از طرفی هم تخصیص جدیدی در چند روز پیش از طرف وزارتخانه ۱۷۰۰ تن به صورت متمرکز از کارخانجات سراسر کشور شامل  ده کارخانه ابلاغ شده است. با شرکت‌های پخش کننده این کارخانه‌ها هماهنگی لازم به عمل آمده و مکتوب اعلام کردیم که این سهمیه متمرکز اعلام شده را دریافت و وارد شبکه توزیع کنند.

توزیع 11 هزار تن شکر در 4 ماه 

فضلی یادآور شد: طی سه تا چهار ماه گذشته حدود ۱۱ هزار تن شکر در سطح استان توزیع شده است. از این پس هم این فرایند ادامه دارد. کارخانجات نیز دوباره فعال شده‌اند و در حال دریافت چغندر و تولید شکر هستند.

  وی ادامه داد: ماهیانه سهمیه به هر استان تخصیص داده می شود. سهمیه شکر ما نیز ماهیانه ۱۷۰۰ تن بوده که فروردین ماه تخصیص داده شد. در حال حاضر کارخانجات در حال بسته بندی شکر بوده مرتب حواله صادر شده و شکر مورد نیاز وارد بازار و توزیع می‌شود. 

این مقام مسئول گفت: عوامل شرکت‌های پخش کننده روغن  از کارخانجات روغن را دریافت و در حال توزیع  و تزریق به بازار هستند.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با توصیه پرهیز از احتکار خانگی توسط مردم، گفت: خوشبختانه میزان روغن و شکر برای تامین نیاز مصرفی استان کافی است و نگرانی وجود ندارد.

فضلی ادامه داد: طی بازدید از سطح فروشگاه ها و وضعیت تقاضا برای روغن بهتر شده شکر نیز موجود است. چندین مورد تخلف مشاهده شد. تعزیرات حکومتی چند انبار احتکار را شناسایی کرده و روز گذشته شروع به توزیع این کالاهای احتکار شده در بازار شد.  خوشبختانه بازار در حال رسیدن به ثبات و آرامش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه