English

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال کودکان غیرایرانی در قم

معاون مرکز بهداشت شهرستان قم از آغاز واکسیناسیون فلج اطفال کودکان غیرایرانی در قم خبر داد.

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال کودکان غیرایرانی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمدتقی سلطانی افزود: این طرح در ۲ مرحله در تاریخ‌های ۱۷ الی ۱۹ اردیبهشت و ۲۱ الی ۲۳ خردادماه ویژه اتباع غیرایرانی است که با مراجعه خانواده‌ها به مراکز و پایگاه‌های سلامت در شهر و روستا انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح کارشناسان مرکز بهداشت با مراجعه حضوری در مکان‌های تجمعی اتباع غیرایرانی از جمله شهرک لبن، دامشهر، شهر قایم، روستاهای جمکران و لنگرود، مرغداری‌ها و کوره‌های آجرپزی اقدام به خوراندن واکسن فلج اطفال به کودکان می‌نمایند.

وی با اشاره به این‌که در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا واکسیناسیون فلج اطفال انجام نشد، ادامه داد: آخرین طرح واکسیناسیون فلج اطفال در اوایل سال ۹۸ صورت گرفت که حدود هفت هزار کودک زیر پنج سال غیرایرانی در روستاها، بخش‌ها و شهر قم واکسینه شدند.

سلطانی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون با توجه به ورود قانونی و غیرقانونی تعداد زیادی از اتباع به استان قم، پیش‌بینی می‌شود تعداد واکسن‌های تزریق شده افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

به گفته وی، کارشناسان مرکز بهداشت در مناطقی از استان قم که اتباع متمرکز هستند با نصب بنر و خودروهای بلندگودار نسبت به لزوم واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال علیه فلج اطفال اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان این‌که واکسن فلج اطفال به‌صورت قطره خوراکی به کودکان خورانده می‌شود، خاطرنشان کرد: کشور ایران در مرحله حذف و ریشه‌کنی فلج اطفال است، ولی با توجه به این‌که حذف این بیماری در کشورهای افغانستان و پاکستان در دستور کار نیست، هر ساله تعدادی بیمار که مثبت که وارد کشور می‌شوند مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

معاون مرکز بهداشت شهرستان قم تاکید کرد: همشهری‌ها و هم استانی‌ها باید نسبت به واکسیناسیون کودکان به‌موقع اقدام کنند و تحت تاثیر تبلیغات نادرست قرار نگیرند، تا شاهد بروز این بیماری و سایر بیماری‌های ویروسی نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه