English

ناصری عنوان کرد:

معدل پایه دوازدهم و تاثیر آن در کنکور

یک مشاور تحصیلی گفت: دانش آموزان بر کتاب اصلی خود تمرکز کنند اما پایه دوازدهمی‌ها حتما باید توجه داشته باشند که معدل و نمره هر درس تخصصی تاثیر مثبت ۴۰ درصدی دارد به این ترتیب حتما روی خواندن مفهومی و به دست آوردن نمره خوب توجه کنند. چون برای سال آینده تاثیر مثبت درس‌های نهایی ۶۰ درصد و تاثیر نمره آزمون ۴۰ درصد خواهد بود.

معدل پایه دوازدهم و تاثیر آن در کنکور

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، خلیل ناصری‌ پور در خصوص آمادگی پایه دوازدهمی‌ها برای امتحانات، اظهارکرد: در سال‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا، درس‌ها به صورت مجازی برگزار شد در نتیجه امتحانات نیز مجازی بودند اما برای آمادگی در امتحانات، همواره تاکید بر خواندن درسنامه بوده است و اکنون نیز به این شکل خواهد بود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که در درس‌های اختصاصی، دانش آموزان پس از خواندن مطلب اصلی کتاب، حتما بر حل مساله و تمرین بیشتر تمرکز داشته باشند.

این مشاور تحصیلی گفت: البته رویکرد کنکور هم طرح سوال از کتاب درسی است و همیشه تاکید داشتیم که دانش آموزان بر کتاب اصلی خود تمرکز کنند اما پایه دوازدهمی‌ها حتما باید توجه داشته باشند که معدل و نمره هر درس تخصصی تاثیر مثبت ۴۰ درصدی دارد به این ترتیب حتما روی خواندن مفهومی و به دست آوردن نمره خوب توجه کنند. چون برای سال آینده تاثیر مثبت درس‌های نهایی ۶۰ درصد و تاثیر نمره آزمون ۴۰ درصد خواهد بود.

ناصری‌پور افزود: تاکید می‌شود که دانش آموزان دوازدهمی حتما برای به دست آوردن نمره بالا در درس‌های تخصصی و امتحانات نهایی تلاش کنند چون سال به سال تاثیر مثبت نمره در کنکور در حال افزایش است. البته این نکته را باید دانست که تاثیر نمره در کنکور تنها در صورتی لحاظ می‌شود که مثبت باشد در غیر این صورت لحاظ نمی‌شود.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی عنوان کرد: اگر دانش آموزی برای امسال برنامه‌ریزی کند و نمرات نهایی خود را افزایش دهد قطعا تاثیر مثبت آن را برای کنکور سال بعد مشاهده خواهد کرد و اگر قصد داشته باشد برای سال بعد و یا سال‌های بعد در کنکور شرکت کند از طرف معدل متضرر نخواهد شد. البته باید توجه داشت که تاثیر مثبت نمره به صورت درس به درس خواهد بود و براساس معدل نیست به اینصورت که نمره فیزیک سال دوازدهم، روی درس فیزیک در کنکور اثرگذار است.

این مشاور تحصیلی در پایان یادآور شد: از طرفی شرط معدل برای برخی رشته‌ها لحاظ می‌شود و ممکن است سال آینده افزایش داشته باشند. در فرصت باقی مانده دانش‌آموزان روی خواندن درس‌های پایه دوازدهم به صورت دقیق و تشریحی تمرکز کنند. مطالعه عمیق همان سبک معلم شاگردی است به این صورت که دانش آموز درحدی عمیق درس می‌خواند که بتواند به هم کلاسی خود درس بدهد و به هر سوالی پاسخ دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه