English

مدیرکل آموزش پرورش استان ایلام:

آینده جامعه مدیون معلم است

آیین تجلیل از معلمان نمونه و مدیران منتخب استان ایلام با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین ارشد استان در سالن امور تربیتی این اداره کل برگزار شد.

آینده جامعه مدیون معلم است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی درویشی در این آیین، به اهمیت جایگاه معلم اشاره کرد و گفت: آینده‌ جامعه و سرزمین مدیون معلم است و اگر جایگاه معلم بیمه شود قطعا پیشرفت و تعالی جامعه بیمه و تضمین می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌‌ای (مدظله‌العالی) درباره‌ی اهمیت و نقش معلمان در رسیدن به سیادت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، نقش معلمان را نقشی غیرقابل انکار در جامعه عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش با جوانان سرکار دارد و رسیدن به اهدای متعالی در هر کشور مستلزم عبور از سمت آموزش و پرورش است‌.

وی گفت: کشورهایی مانند ژاپن و آلمان که در جنگ جهانی دوم شکست خوردند، پس از جنگ‌، روی معلمان و آموزش و پرورش خود سرمایه‌گزاری کرده و آموزش و پرورش خود را به نحوی چشمگیر ارتقا دادند. قطعا ما نیز هرچه برای پاسداشت معلم گام برداریم و کُرنش کنیم کم کار کرده‌ایم. معلمان با درخشش خود دانش آموز را از ظلمت جهل درآورده و دانش آموز را به جایی می‌رسانند که قله های افتخار را طی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، با اشاره به مبحث کرونا، اظهار داشت: در بحث کرونا نیز جامعه به این نتیجه رسیده است که معلم میتواند تغییر هویت و نگرش ایجاد کند و غفلتی که از تحصیل و تربیت دانش آموزان صورت گرفته ناشی از عدم حضور معلم در سرکلاس درس می باشد و این نشان میدهد که حضور معلم در مدرسه بسیار اساسی و کارا می باشد. هرچند کار معلمان در دوران کرونا صدچندان شده و ما قدردان زحمات همه‌ی همکاران خود هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به ویژگی های معلمان تصریح کرد: معلمان می بایست بروز و آینده پژوه بوده چرا که آینده پژوهی از ایجاد خطا در انجام اقدامات کاسته و همچنین فرصت های برابر آموزشی را ایجاد می‌کند و در واقع عاملی برای توسعه فرهنگی و حرفه‌ای است که دانش های نوین را برای ما به ارمغان می آورد. معلمان می‌بایست مقتضیات درون و بیرون مجموعه‌ را بدانند و برای آن تلاش کنند. محتوای آموزشی نیز باید با تحول همراه باشد.

درویشی ادامه داد: معلمان باید به سمت تدریس انفرادی و گروهی بروند، پاسخگویی فعال و حرفه‌ای داشته باشند، برنامه هایشان منعطف شده و البته می بایست بر شاگرد محوری و تاکید بر ابزار هم توجه داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام  ضمن ارائه‌ی برخی اقدامات انجام شده در سه ماه گذشته در مجموعه‌ی آموزش و پرورش استان به تحول در سطوح مدیریتی آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: دستور کار ما بهسازی کار معلمان است و همین کاری که در جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید انجام گرفته در راستای همین بحث می باشد. 

وی بیان داشت: تمام تلاش ما این است که روحیه امید آفرین را به جامعه تزریق کنیم چرا که کمبود امید یکی از مشکلات در جامعه است. می خواهیم نصیب برابر آموزشی یا همان عدالت آموزشی را در استان به اجرا درآوریم و در این راستا نیز پویش نذر خدمت را به راه انداختیم که خوشبختانه در حوزه آموزش ابتدایی در کل استان ۲۶۰ همکار فرهنگی در این قسمت ورود پیدا کرده و به ادای نذر خدمت پرداخته‌اند. این نذر خدمت به ویژه برای بچه های مناطق محروم و سایر دانش آموزان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با تقدیر از حجت الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و همچنین سایر ائمه جمعه شهرستان‌های مختلف استان به منظور همکاری در اجرای برنامه های فرهنگی آموزش و پرورش مانند برنامه روزه‌اولی‌ها که در ماه مبارک رمضان به اجرا درآمد، بیان داشت: حدود ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در جشن روزه اولی ها و همچنین جشن تکلیف شرکت داشتند. در اجرای برنامه راهیان نور نیز که در ابتدای سال ۱۴۰۱ انجام شد و در برنامه شاد به صورت زنده برای دانش آموزان پخش می شد حدود ۱۴ هزار نفر به صورت آنلاین و ۴۷۶ هزار نفر به صورت آفلاین به مشاهده برنامه راهیان نور در شاد پرداخته اند.

درویشی ادامه داد: تخصیص اعتبار برای ساخت ۳۷ زمین چمن مصنوعی و ۵ سالن ورزشی درون مدرسه ای و بالا بردن سرانه ورزشی دانش آموزی در استان، احیای داروخانه درمانگاه فرهنگیان شهرستان ایلام و همچنین احیای اردوگاه دانش آموزی کشوری شهرستان ایوان، افتتاح مرکز اُتیسم و هنرستان دانش آموزان با نیازهای ویژه‌، خرید ۳۴۱ مورد تبلت، برگزاری ۵ هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی در اسفند و فروردین ماه در حوزه ابتدایی و .... از دیگر اقدامات انجام شده در مجموعه آموزش و پرورش استان است که در این زمینه نیز از تمامی همکارانم تقدیر و تشکر می‌کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در پایان ضمن اشاره به آمار طرح شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست بوم جدید، درباره‌ی مسکن فرهنگیان استان گفت: این مسئله در اولین جلسه‌ی شورای تامین مسکن و همچنین اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جدید در دستور کار قرار گرفت و تصمیمات لازم برای به سرانجام رسیدن آن اتخاذ شده است، قطعاً بهترین نقطه در شهرستان‌ها را برای مسکن فرهنگیان انتخاب میکنیم و تمامی توان خود را برای پیگیری مسئله به کار می گیریم.

گفتنی است که در این مراسم علاوه بر تقدیر از معلمان نمونه و مدیران منتخب استان، هدیه رهبر معظم انقلاب که یک انگشتر بود همراه با لوح سپاسی از طرف رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور به علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان اهدا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه