English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان :

پزشک خانواده راهکار برون رفت از مشکلات حوزه سلامت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: راهکار برون رفت از مشکلات حوزه سلامت، اجرای نظام ارجاع سلامت و پزشک خانواده است.

پزشک خانواده راهکار برون رفت از مشکلات حوزه سلامت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، شاهین شیرانی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه پزشک خانواده راهکار برون رفت از مشکلات حوزه سلامت است، گفت:  متاسفانه بعد از چند دهه مشکلاتی در زیرساخت ها باعث شده این طرح به طور کامل عملیاتی نشود.

وی با اشاره به هفته سلامت از 17 تا 23 اردیبهشت ماه بیان کرد: امسال سازمان بهداشت جهانی شعار هفته سلامت را با نام " سلامت ما، سلامت سیاره ما" مطرح کرده است و این شعار موضوع تاثیر محیط زیست و محیط اطراف ما بر سلامت افراد جامعه را می‌رساند.

شیرانی با باین اینکه سلامت به معنای عدم وجود بیماری نیست بلکه جهان‌شمول است، افزود: سلامت در ابعاد روحی و معنوی و اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

 وی گفت: در سال‌های قبل از شیوع کرونا تصور این بود که دوره بیماری‌های واگیر در دنیا تمام شده و باید در عرصه بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، فشار خون، سرطان، سکته‌های مغزی و قلبی پیشگیری و مقابله صورت بگیرد، اما با شیوع کرونا فعالان در حوزه سلامت به این نتیجه رسیدند که بیماری‌های واگیردار نیز باید در جایگاه خودش مورد توجه باشد.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش چشمگیر آمار بیماران مبتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری گفت: کرونا هنوز تمام نشده است و ما نباید دچار عادی انگاری شویم، بلکه باید همچنان پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی را رعایت کنیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه تزریق واکسن را باید جدی بگیریم، گفت: کمیته علمی عوارض واکسن‌ها را بررسی می‌کند و نباید به خاطر ترس از عوارض، مردم را از تزریق واکسن محروم کنیم. ضمن اینکه واکسن‌ها همه تایید شده‌ هستند.

شاهین شیرانی با اشاره باینکه در حال حاضر در کف منحنی پیک ششم هستیم، ادامه داد: این به معنای پایان کرونا نیست و لغو بازی‌های آسیایی که از بزرگترین رویدادهای ورزشی است، نشان‌دهنده این است که به فاصله چندین ساعت سفر هوایی این بیماری در کشورهای آسیایی همچنان وجود دارد و قربانی می‌گیرد.

این مقام مسئول در ارتباط با پروژه های حوزه بهداشت در استان توضیح داد: برای تکمیل پروژه‌های بخش بهداشت و درمان در استان اصفهان جمعاً هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر در هیئت دولت مصوب شود به سرعت اجرا یی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه برای اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع باید درآمدهای پایدار داشته باشیم، گفت: راهکار برون رفت از مشکلات حوزه سلامت، اجرای نظام ارجاع سلامت و پزشک خانواده است که هنوز و بعد از چند دهه به طور کامل عملیاتی نشده است و باید زیرساخت‌های پرونده سلامت فراهم شود که یکی از اجزای پرونده سلامت، نسخه الکترونیک است که در حال اجراست و امیدوارم پزشک خانواده و نظام ارجاع هرچه زودتر اجرا شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه