English

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه:

هزینه پرداخت ویزیت بیمه شدگان سلامت حداقلی است

بیمه شدگان طبق تعرفه های سال گذشته هر بار به پزشک خانواده مراجعه کنند فقط ۶ هزار تومان و اگر پزشک خانواده آنها را به متخصص ارجاع دهد، ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان حق ویزیت پرداخت می کنند.

هزینه پرداخت ویزیت بیمه شدگان سلامت حداقلی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با ابراز نگرانی از کمبود پزشک جهت پوشش کلیه بیمه شدگان سلامت در سطح استان کرمانشاه، ابراز داشت: تاکنون در سطح استان با ۱۵۷ پزشک خانواده برای پوشش درمانی ۲۷۰ هزار نفر از بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی قرارداد بسته‌ایم اما برای ۹۰ هزار نفر باقیمانده با کمبود ۱۰۰ پزشک مواجهه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در سه شهرستان جوانرود و سرپل ذهاب و کرمانشاه به دلیل کمبود پزشک و تعداد بالای افراد تحت پوشش طرح پزشک خانواده بصورت ناقص در حال اجراست، خاطرنشان ساخت: از سال گذشته نظام ارجاع یا پزشک خانواده شهری برای بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی در ۱۱ شهرستان کرمانشاه شروع شده است و متاسفانه کمبود پزشک مانع اصلی تحقق کامل و ۱۰۰ درصدی این طرح در استان است.

قادری اظهار کرد: به دلیل جمعیت بالای افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی در سه شهر کرمانشاه، جوانرود و سرپل ذهاب اجرای طرح پزشک خانواده در این شهرها به طور کامل اجرا نشده و برای برخی از بیمه شدگان هنوز پزشک تعیین نشده است و باید مانند گذشته روند درمانی خود را طی کنند.

قادری گفت: برای جبران پزشک خانواده در این سه شهر به سازمان سلامت پیشنهاد داده ایم، شاخص هر پزشک، هزار نفر را به هزار و ۵۰۰ نفر تغییر دهد و یا طی فراخوانی دیگر گروه های پزشکی مانند متخصصان نیز شامل حال پزشک خانواده شوند.

وی همچنین با اشاره به موفقیت طرح پزشک خانواده در سطح روستاییان و شهر های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت کشور، گفت: ما در اجرای طرح پزشک خانواده هیچ مشکلی جز کمبود پزشک داریم و هشت شهرستان دیگر استان به طور کامل این طرح اجرا می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه مشمولان طرح پزشک خانواده استان کرمانشاه را ۳۶۰ هزار نفر اعلام کرد و توضیح داد: ۳۲۰ هزار نفر از این تعداد بیمه شدگان بیمه همگانی سلامت هستند و ۴۰ هزار نفر نیز مددجویان کمیته امداد استان است.

قادری اجرای طرح نظام ارجاع یا پزشک خانواده را جزو برنامه مهم ششم توسعه و سیاست های مقام معظم رهبری  در قالب بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: این طرح بهترین و به روزترین نوع خدمات پزشکی در جهان در راستای کاهش هزینه ها درمان برای بیماران، جلوگیری از اتلاف وقت در روند درمان و تسریع  در درمان محسوب می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه