English

داودی بیان کرد:

توقیف ۱۲۰ گرم طلای غیر استاندارد در اهواز

سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان از توقیف ۱۲۰ گرم طلای غیر استاندارد در اهواز خبرداد.

توقیف ۱۲۰ گرم طلای غیر استاندارد در اهواز

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، علی داودی اظهار کرد: با توجه به اینکه طلا به عنوان یک کالای استراتژیک رابطه مستقیم با اقتصاد جامعه دارد، به دلیل اهمیت این موضوع، نظارت بر عیار و استاندارد آن با حساسیت ویژه در دستور کار کارشناسان این اداره کل قرار دارد.

وی افزود: این اداره کل در راستای صیانت از حقوق شهروندان به بازرسی و نمونه‌برداری جهت تعیین عیار مصنوعات طلا و مطابقت آن با استاندارد ملی مربوطه اقدام و مصنوعات طلای غیر استاندارد را توقیف کرد و پرونده متخلفان در این حوزه را به مراجع قضایی ارجاع داد.

داودی تصریح کرد: در بازرسی کارشناسان این اداره کل، سه شنبه ۶ اردیبهشت، در بازار طلای شهرستان اهواز مقدار ۱۲۰ گرم طلای غیر استاندارد و فاقد کد شناسایی استاندارد شناسایی، توقیف و پلمب شد که پرونده آن به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

به نقل از اداره کل استاندارد خوزستان، وی با اشاره به رعایت درج اختصاری کد شناسایی استاندارد اظهار کرد: مصنوعات طلا دارای استاندارد ملی ایران به شماره ۲۱۳۲ می‌باشد که این استاندارد اجباری بوده و کلیه تولیدکنندگان موظفند الزامات آن را در تولید مصنوعات طلا از جمله استفاده از عیار رسمی کشور و حک کد شناسایی استاندارد بر مصنوعات طلا رعایت کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان در خاتمه از مردم تقاضا کرد هنگام خرید مصنوعات طلا به کد شناسایی حک شده و عیار آن توجه داشته باشند و با ثبت حرف g و کد شناسایی مصنوعات طلا و ارسال آن به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و استاندارد بودن آن مطلع شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه