English

در کارگروه رفع موانع تولید روی داد:

حمایت قاطع استاندار کردستان از رفع مشکل واحد های تولیدی کردستان

استاندار کردستان در یکصد و هفتادو هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان با اشاره به شعار سال گفت: در راستای اشتغالزایی بایستی مشکلات واحدهای تولیدی استان با رعایت حق و حقوق طرفین برطرف شود.

حمایت قاطع استاندار کردستان از رفع مشکل واحد های تولیدی کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، یکصد و هفتادو هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان به ریاست استاندارکردستان در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد.

در این جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید، بررسی و تصویب تسهیلات بانکی طرح و واحدها از محل رونق تولید 1400، بررسی مشکل زمین شرکت نگین پلاست بهدیس،  شرکت باران تجارت پوریا، رفع موانع اجرایی خطر انتقال آب به شهرک صنعتی چهار سنندج، رفع مشکل تامین آب شهرک صنعتی مریوان، رفع مشکل تاییدیه محیط زیست ناحیه صنعتی سریش آباد مورد ارزیابی قرار گرفت. 

شرکت نگین پلاست در مریوان سالانه 12 هزار تن محصول تولید می کند و برای 103 نفر هم به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است؛این شرکت درصدد اجرای فاز سوم است و برای تامین اراضی مورد نیاز خود با دانشگاه آزاد اسلامی دچار مشکل شده و رفع این مسئله به کارگروه تسهیل کشیده شده است.

استاندار کردستان در ارتباط با واحد تولیدی نگین پلاست اظهار داشت: این واحد دو فاز موفق را تاکنون اجرایی کرده و برای بیش از یکصد نفر هم شغل ایجاد کرده است.

اسماعیل زارعی کوشا ادامه داد: بی شک کار تولیدی برای همه ما حائز اهمیت است و از افرادی که اهل کار و تولید باشند حمایت خواهیم کرد لذا از اجرای فاز سوم این واحد هم با همکاری دانشگاه آزاد در اراضی مدنظر بدون اینکه حقی ضایع شود پشتیبانی می کنیم.

وی در ارتباط با وضعیت شرکت باران تجارت پوریا واقع در شهرک صنعتی بانه که به دلیل ساخت ساختمان بدون مجوز شرکت شهرک های صنعتی مشمول جریمه 15 میلیارد ریالی شده است، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان باید نظارت خود را بر شهرک ها و نواحی صنعتی تقویت کند و اجازه ندهد واحدها بدون کسب مجوزهای لازم اقدام به ساخت و ساز کنند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه وجود این مشکل نشان از ضعف شرکت شهرک های صنعتی استان در امر نظارت است، افزود: شرکت باران تجارت پوریا برای 500 نفر اشتغال ایجاد کرده  و اساس کار ما هم حمایت از سرمایه‌گذاران است ، لذا  در راستای حمایت از این شرکت جریمه اعمال شده تقسیط و هم چنین تخفیفی هم برای آنها قائل شوید.

زارعی کوشا در ارتباط با ناحیه صنعتی سریش آباد هم یادآور شد: شهر سریش آباد با معضل بیکاری و برخی مسائل  اجتماعی که در نتیجه نبود شغل ایجاد شده، مواجه است لذا ایجاد ناحیه صنعتی در آن امری ضروری است.

استاندار کردستان اضافه کرد: اداره کل محیط زیست استان تا جایی که بر طبق مقررات و قوانین موجود امکان دارد با ایجاد ناحیه صنعتی در سریش آباد موافقت کنند و نتیجه بررسی های نهایی در این رابطه تا یک ماه دیگر آماده شود.

زارعی کوشا در خصوص مشکل آب شهرک صنعتی چهار سنندج هم گفت: اجرای پروژه آبرسانی به این شهرک از سرگرفته شود و وضعیت پیمانکار جاده دسترسی به این شهرک هم تعیین تکلیف شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: می طلبد جلسه ای را به اتفاقاتی که طی سنوات گذشته در شهرک صنعتی یک سنندج افتاده است اختصاص دهیم.

ارسلان ازهاری ادامه داد: شهرک صنعتی سه سنندج هم به جای محلی برای استقرار واحدهای صنعتی به کارگاه ها و واحدهای تعمیر خودرو تبدیل شده است.

کارگروه رفع موانع تولید

165 واحد راکد صنعتی در کردستان وجود دارد

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه 978 واحد صنعتی در استان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد 198 واحد با کمتر از 50 درصد ظرفیت اسمی کار می کنند.

بختیار خلیقی اضافه کرد: از مجموع واحدهای دارای پروانه بهره برداری صنعتی در استان 165 واحد راکد است که از این تعداد براساس بررسی های انجام شده 62 واحد قابل راه اندازی مجدد است.

وی تعداد طرح های صنعتی نیمه تمام استان را یک هزار و 744 واحد خواند و گفت‌: از این تعداد 56 مورد دارای 76 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی و 75 مورد هم دارای 50 تا 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان افزود: طی سال گذشته 21 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تشکیل شد که در آن 252 پرونده مطرح و 517 مصوبه هم به تصویب رسید.

خلیقی با اشاره به اینکه از کل مصوبات سال گذشته 386 مصوبه اجرا و 131 مورد هم در دست اقدام و پیگیری است، گفت: از ابتدای شروع به کار کارگروه هم تاکنون 176 جلسه با یک هزار و 431 پرونده و 2 هزار و 482 مصوبه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: یک هزار و 385 مصوبات مربوط به امور بانکی، 44 مورد هم مالیاتی و 400 مصوبه هم در بخش سایر بوده که اجرایی شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه