English

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

مراجعه بیش از ۱۹ هزار مصدوم نزاع در سال ۱۴۰۰

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در سال گذشته 19 هزار 772 نفر(12 هزار 814 نفر مرد و مابقی زن) به دنبال وقوع نزاع به ادارات پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشت.

مراجعه بیش از 19 هزار مصدوم نزاع در سال 1400

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران اظهار داشت: بر اساس این گزارش بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با عدد 3 هزار یک بابل با عدد 2 هزار 800، آمل با عدد 2 هزار 146 نفر و کمترین موارد نزاع در شهرستان فریدونکنار با عدد 362 نفر ثبت شده است.

فروردین بیشترین ماه

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ثبت شده در مراکز پزشکی قانونی استان فروردین با  2 هزار 93، خرداد با 2 هزار  31 و تیر یا هزار 985 نفر به ترتیب بیشترین و بهمن با هزار 180 نفر کمترین ماه گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با تأکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می شود.

عضو شورای قضایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه