English

محمدصالح جوکار؛

تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان انقلابی مانع ادامه فتنه‌گری آمریکایی‌ها در کشور شد

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتنه گری‌های آمریکایی‌ها که همواره مانع شکل گیری بسیاری از انقلاب‌ها در سطح جهان می‌شود، گفت: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان انقلابی که انقلاب دوم نامگذاری شد، مانع ادامه فتنه‌گری آمریکایی‌ها در کشورمان بود.

تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان انقلابی مانع ادامه فتنه‌گری آمریکایی‌ها در کشور شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در مراسم افتتاح ناحیه مقاومت بسیج شهید محمد منتظرقائم که با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، عزیزی معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از فرماندهان و مسئولان استان به مناسبت پنجم اردیبهشت ماه سالگرد شکست تهاجم نظامی آمریکا در صحرای طبس و شهادت سردار «محمد منتظر قائم» اولین فرمانده سپاه یزد، اظهار کرد: حادثه طبس از نگاه صاحبنظران و آنانی که همیق اندیشه می‌کنند، یک واقعه چند بعدی بود که باید به تمام ابعاد آن به ویژه بعد معنوی آن پرداخته شود.

وی گفت: انقلاب نوپای جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۷ با محوریت اسلام و احیای جایگاه دین در عرصه سیاست به رهبری امام خمینی(ره) نظام دو قطبی جهان را به هم ریخت و این مهم در تخیل ابرقدرتهای غرب و شرق به ویژه آمریکایی‌ها که همزمان نوکر بی‌چون و چرای خود در منطقه را نیز از دست می‌دادند، نمی گنجید.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتنه گری‌های آمریکایی‌ها که همواره مانع شکل گیری بسیاری از انقلاب‌ها در سطح جهان می‌شوند، گفت: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان انقلابی که انقلاب دوم نامگذاری شد، مانع ادامه فتنه‌گری آمریکایی‌ها در کشورمان شد به طوری که آنها را با بن بست سیاسی مواجه کرد لذا تلاش کردند با تدارک یک حمله نظامی به ایران، آبرو و حیثیت از دست رفته‌ی خود را در نظام بین المللی بازیابند.

وی با تشریح برنامه آمریکا در این عملیات نظامی عیله کشورمان، عنوان کرد: بر طبق برنامه ریزی هیچ خللی نمی‌توانست در این عملیات ایجاد شود و حتی سازمان ناسا از نظر آب و هوایی هیچ پدیده جوی را در جریان انجام این عملیات پیش‌بینی نکرده بود، ولی با این حال اعجاز الهی و وقوع طوفان شن به کمک ملت ایران آمد و این عملیات نظامی را با شکست مواجه کرد.

وی به بیانات امام راحل(ره) پس از این واقعه اشاره و بیان کرد: امام به آنهایی که بویی از معنویت نبرده‌اند، فرمدوند؛ آیا هلی‌کوپترهای کارتر را ما منهدم کردیم؟ این هلی کوپترها توسط شن های بیابان نابود شدند. شن ها ماموریت داشتند، باد ماموریت داشت.

جوکار با تاکید بر این که این حادثه عبرتهای زیادی هم برای ما و هم برای آمریکایی‌ها داشت، گفت: اگر از مسیر الهی منحرف نشویم خداوند قطعاً به ما کمک خواهد کرد ولی اگر اتکا به دشمن داشته باشیم به هیچ جایی نخواهیم رسید همانگونه که در برجام نیز به دلیل نبودن رضای خداوند در آن، موفقیتی حاصل نشد.

وی به جنگ اوکراین نیز اشاره و تصریح کرد: وقایع امروز اوکراین به واسطه خلع سلاح این کشور از سوی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ اتفاق افتاد و اگر امروز آمریکایی‌ها در اقدامات تبلیغاتی به اوکراین کمک می‌کنند نه به دلیل دلسوزی برای ملت اوکراین و اقدامی بشردوستانه نیست بلکه تنها با هدف خلع سلاح کردن کشور روسیه است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان این که آمریکا چهره کریح و متجاوز خود را در پنجم اردیبشهت سال ۵۹ به ایرانیان نشان داد، گفت: ملت ایران در صحرای طبس، پنجه عقاب را در هم شکست و کاری کرد که کدخدای دنیا سر به زیر اندازد به طوری که کارتز در مقابل دوربین‌ها به شکست خود اعتراف کرد منتها کد رمزی مبنی بر باقیماندن برخی اسناد و اطلاعات در طبس را به نیز به مزدوران خود در ایران مخابره کرد به نحوی که طی سه نوبت منطقه مورد بمباران هوایی قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به پرونده مبارزاتی شهید «محمد منتظر قائم» موسس و اولین فرمانده سپاه یزد که در صحرای طبس با بمباران هواپیماها به فیض شهادت نائل آمد، گفت: شهید منتظر قائم، فرماندهی مقتدر و انسانی الهی بود که به خوبی امام زمان خود و همچنین دشمن زمان خود را شناخت، سختی‌های زیادی در جریان مبارزات ضد استبدادی و استکباری خود کشید ولی ساده زیست و با توطئه خبیثانه بنی صدر در صحرای طبس به شهادت رسید.

وی شهادت منتظرقائم را تقدیر الهی خواند و گفت: امروز یادآوری این وقایع برای نسل کنونی همان جهاد تبیین است و نسل جوان ما باید بدانند که اگر آمریکا نمی تواند هیچ غلطی کند به دلیل همین جانفشانی‌ها بوده است.

جوکار با اقرار به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، تاکید کرد: مسئولان نظام بر این مشکلات واقف و برای رفع آنها همواره در تلاش هستند ولی امیدواریم در سال جاری شاهد گشایش اقتصادی درد کشورمان باشیم.

در این نشست تابوی فاخر ناحیه مقاومت مرکزی یزد که از امروز مزین به نام شهید منتظرقائم است، کتابی پیرامون این شهید گرانقدر و تصاویر سرداران شهید استان با حضور مسئولاتن رونمایی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه