English

استاندار کردستان خبر داد:

تحقق اشتغال بدون سرمایه گذاری امکان پذیر نیست/۲۵۰ طرح سرمایه گذاری آماده تصویب در سفر ریاست جمهوری

استاندار کردستان در اولین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: اشتغال بدون سرمایه گذاری و‌برنامه ریزی امکان ندارد و ایجاد اشتغال وتحقق رشد اقتصادی وتولید نیازمندسرمایه گذاری و‌برنامه ریزی می باشد.

تحقق اشتغال بدون سرمایه گذاری امکان پذیر نیست/250 طرح سرمایه گذاری آماده تصویب در سفر ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز چهارشنبه در شورای اشتغال استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در مورد آمار حوزه اشتغالزایی در استان باید شفاف‌سازی شود.

وی با تاکید بر ضرورت دانش‌بنیانی برنامه‌ها و طرح‌ها به اقتضای نیاز جامعه گفت: در این حوزه نه تنها به اقتضای شعار سال بلکه به اقتضای نیاز جامعه باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد چرا که شعار سال نیز بر اساس همین نیاز جامعه از سوی مقام معظم رهبری تعیین و نام‌گذاری می‌شود.

استاندار کردستان اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، نخبگان، صاحب‌نظران و ...در راستای برنامه‌ریزی جامع و اصولی برای تحقق شعار سال باید حضوری مستمر و مثمرثمر داشته باشند.

وی در ادامه گفت: اشتغال و سرمایه‌گذاری دو موضوع کاملا مکمل هستند چرا که اشتغال بدون سرمایه‌گذاری تحقق پیدا نمی‌کند.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: لازمه و زمینه ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی، رونق تولید و غیره سرمایه‌گذاری است و برهمین اساس عمده برنامه‌ها در استان روی این همین محور بسته می‌شود.

وی اضافه کرد: در سفر رییس جمهور و اعضای هیئت دولت براساس آنچه در جلسات هماهنگی توافق کرده‌ایم در چهار طرح پیشران استان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

استاندار کردستان طرح زنجیره فولاد بیجار و قروه، طلای سقز و پتروشیمی بعثت کردستان را از جمله طرح‌های پیشران استان بیان کرد و گفت: در مجموع سرمایه‌گذاری بالغ بر 21 هزار و 700 میلیارد تومان و 1.2 میلیارد یورو دارند که این حجم از سرمایه‌گذاری در طول تاریخ اقتصادی استان  بی‌سابقە است.

وی تصریح کرد: 250 طرح سرمایه‌گذاری هم در کل استان با بیش از 13 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 7 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات برای تصویب در سفر رئیس جمهوری به استان پیشنهاد شده است. 

زارعی‌کوشا در مورد طرح‌های راکد در استان کردستان هم، گفت: یکی از این طرح‌ها ذوب آهن زاگرس قروە بود کە بیش از یک دهە است  کاملا راکد بود این طرح به تملک بانک سپە درآمدە بود کە با پیگیری‌های انجام شدە، فرآیند قانونی آن طی شده است.

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای  با معاون وزیر اقتصاد و بانک سپه قرار است طی یک ماە آیندە ذوب‌آهن قروه بە سرمایەگذاران واگذار شود و طبق برآوردهای انجام شدە طی هشت ماە این مجموعه فعال و احیا شود.

زارعی‌کوشا افزود: احیا و فعال‌سازی مجموعە ذوب آهن زاگرس قروە اشتغالزایی 300 نفری را بە دنبال دارد.

استاندار کردستان گفت: با سرمایه گذاران زیادی در حال مذاکره هستیم و امیدواریم امسال شاهد ورود سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف باشیم.

وی با بیان اینکه فردا تفاهم نامە بین ذوب آهن اصفهان و کردستان در راستای کامل کردن زنجیره فولاد خواهیم داشت، افزود: ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندەها در کشور با سرمایەگذاری کلان و بدون هیچ نیازی بە تسهیلات و منابع استانی به استان ورود پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت: ورود جدی تر به حوزه اشتغال انتظار ما از دستگاه‌های مختلف است و امیدواریم با برطرف کردن ابهاماتی که در برنامه ها وجود دارد امسال شاهد تحقق کامل اشتغال‌زایی و شعار سال باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه