English

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خبر داد:

خرید ۱۷۰ دستگاه اتوبوس جدید در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه از خرید 170 دستگاه اتوبوس جدید در سال 1401 در کلانشهر اصفهان خبر داد.

خرید 170 دستگاه اتوبوس جدید در سال 1401

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سیدعباس روحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اتوبوسرانی اصفهان یکی از بزرگترین شرکت های خدمات رسان در شهرداری اصفهان است، که ثانیه ها در آن ارزشمند است، بیان کرد: در تلاش هستیم تا خدمت رسانی مطلوبی در حوزه حمل و نقل عمومی به شهروندان ارائه دهیم.

وی گفت: شرکت اتوبوسرانی اصفهان با 2 هزار پرسنل و داشتن 100 خط  به تمام گستره شهر و مرکزی از جمله ورودی های شرق اصفهان را نیز سرویس دهی می کند.

روحانی با اشاره باینکه در زمان قبل از شیوع ویروس کرونا تعداد مسافرین 500 هزار نفر در روز بوده است، افزود: با شیوع  کرونا و قرنطینه شدن طبق آمار این تعداد مسافر روزانه به 47 هزار نفر در روز رسید.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: در حال حاضر با انجام  اقدامات ضد کرونایی و ضدعفونی کردن اتوبوس ها  و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تعدا جابجایی مسافران به 300 هزار نفر در روز رسیده است.

وی بیان داشت: بازگشایی مدارس یک شوک عظیمی را به سیستم حمل و نقل عمومی اصفهان وارد کرد و با ترافیک مواجه شدیم و اتوبوس‌ها در فاصله زمانی زیاد 300 هزار نفر را در روز جابجا می کنند.

 این مقام مسئول با بیان اینکه تغییر سیاست‌های دولت  نهم و دهم  باعث افزایش عمر ناوگان از چهار ونیم سال به 10 سال شده است و حمل‌ونقل عمومی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

سیدعباس روحانی ادامه داد: تا سال 95 بالغ بر 1200 دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان فعال بود که در حال حاضر این تعداد به 700 دستگاه رسیده و کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه دولت جدید 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت داده است، اظهار کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم آقای رئیسی جهت خرید اتوبوس 80 درصد دولت یارانه می دهد و 20 درصد نیز بر عهده شهرداری است.

روحانی با بیان اینکه هفت کارخانه تولید و ساخت اتوبوس در کشور به 2 کارخانه رسیده است و مابقی تعطیل شده است، گفت: تحریم‌ها از دیگر عوامل مؤثر در خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است.

وی افزود: در زمان دولت قبل قیمت تولید یک دستگاه اتوبوس جدید ۱۰۰ میلیون تومان بود که در حال حاضر این رقم به 5 میلیارد تومان رسیده است و این در حالی بود که در آن زمان 20 درصد از هزینه اتوبوس را شهرداری و 80 درصد را دولت  تأمین می‌کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در حال حاضر قیمت خرید یک اتوبوس 5 میلیارد تومان است، گفت:به همین دلیل روند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در کلانشهر اصفهان کند شده است.

روحانی بیان داشت:میانگین عمر اتوبوس‌ها 7تا 10 سال برآورد می‌شود که استانداردهای جهانی رقمی پایین‌تر و حتی تا 5 سال را عمر مفید این ناوگان حمل‌ونقل عمومی عنوان می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر و با توجه به محدودیت منابع مالی و تحریم‌ها بازسازی اتوبوس‌های فرسوده در ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار است  که با بازسازی این اتوبوس‌های شهری 5 سال دیگر نیز به عمر این ناوگان اضافه می‌شود.

عباس روحانی در خصوص روند بازسازی اتوبوس ها توضیح داد:فرآیند بازسازی دارای سطوح مختلفی است و همه اتوبوس‌ها به یک صورت بازسازی نمی‌شوند، برخی دستگاه‌ها نیازمند این است که تمام اتاق، سیستم موتور و گیربکس آن بازسازی شود، درواقع حدود 90 درصد دستگاه‌های مذکور بازسازی می‌شوند.

وی ادامه داد: بعضی از اتوبوس‌ها نیاز به بازسازی بیشتری دارند که بازسازی در سطح سه برای آنها انجام می‌شود که از سوی شرکت اتوبوسرانی پیش بینی‌های خوبی شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: در تلاش هستیم تا با توسعه و ایجاد ناوگان مدیریت مکانیزه (سیستم  AVL ) زیرساخت‌ها را برای آینده توسعه دهیم تا خدمت رسانی مطلوبی در حوزه حمل و نقل عمومی به شهروندان ارائه گردد.

وی از قابلیت های این پروژه امکان برنامه ریزی خطوط و جا به جایی ناوگان از طریق مرکز کنترل، نظارت بر کلیه ناوگان اتوبوسرانی به صورت آنلاین، مدیریت اتوبوس های فعال، تعمیرگاهی و متوقف اتوبوسرانی به صورت آنلاین، برنامه ریزی تخصیص ناوگان در خطوط بر اساس نیاز سر و ته خط  و زمان تردد ناوگان، افزایش قابلیت اطمینان اطلاعات دریافتی از ناوگان اتوبوسرانی عنوان کرد.

سید عباس روحانی گفت: با نصب مانیتورهای  ال سی دی در ایستگاه های متنخب در سطح شهر اعلان زمان اتوبوس ها و زمان رسیدن اتوبوس، ایجاد اپلیکیشن موبایلی جهت دریافت اطلاعات سفر، شارژ آنلاین کارت بلیت و وجود سیستم QR کد جهت دریافت هزینه سفر برای بلیت های تک سفره، افزایش استفاده از سهم اتوبوس به واسطه ارسال اطلاعات و ایجاد نظم حرکتی برای شهروندان، مدیریت مصرف سوخت و تجهیزات ناوگان اتوبوسرانی به واسطه نظارت و کنترل و پیمایش اتوبوس ها، کاهش زمان حرکت اتوبوس ها در مبدا و مقصد و کاهش زمان انتظار مسافر و حذف اصفهان کارت در آینده از دیگر مزایای اجرای ناوگان مدیریت مکانیزه در اصفهان است.

شرکت اتوبوسرانی اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه