English

محمد صفایی دلویی:

توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز مهم کشور است

نماینده مردم گناباد بیان کرد: : با تلاش نمایندگان مجلس مقدمات رفع موانع کسب و کار شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته انجام و این مسأله تبدیل به قانون و به دولت ابلاغ شد.

توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز مهم کشور است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد صفایی دلویی نماینده مردم گناباد و

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سخنانی عنوان کرد: نگاه دانش بنیان و فناورانه در تولید لازمه موفقیت و رونق اقتصادی این بخش می باشد.

صفایی دلویی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین توسط رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: تقویت ارتباط بین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و شرکتهای فناور و تولید مبتنی بر نگاه فناورانه موجب تولیدات کیفی و رقابتی می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز مهم کشور است و در دنیای امروز بدون اقدام و نگاه دانش‌بنیان نمی‌توان در تولید کالاهای رقابتی موفق بود.

وی در ادامه اظهار کرد: آموزشها و تحقیقات دانشگاهها و مراکز آموزش عالی باید جامعه محور و متناسب با نیاز و در راستای رفع تنگناها و در مسیر توسعه  جامعه باشد و دانشگاهها باید ایجاد مراکز رشد و فناوری و کسب و کار مبتنی بر نیازهای علمی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

نماینده مردم گناباد در ادامه تصریح کرد: با تلاش نمایندگان مجلس مقدمات رفع موانع کسب و کار شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته انجام و این مسأله تبدیل به قانون و به دولت ابلاغ شد.

 وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شعار سال جاری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را در اولویت کار خود قرار داده است و بخش زیادی از تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها و منابع تکلیفی در اختیار دستگاههای اجرایی بدین منظور  ور اختیار تولید فناورانه در کشور قرار می گیرد.

صفایی در خاتمه با اشاره به این که بانکها بین شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های غیر دانش بنیان تفاوت قائل نمی‌شوند تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی این مسأله را پیگیری می کند تا شاهد حمایت‌های بیشتر سیستم بانکی از این بخش باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه