English

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی مازندران خبر داد:

کسب ۲۸ نشان ملی صنایع‌دستی در مازندران

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از کسب 28 نشان مهر اصالت ملی در سال گذشته خبر داد.

کسب 28 نشان ملی صنایع‌دستی در مازندران

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، با اشاره به آموزش 350 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی و 375 از شاغلان صنایع‌دستی در سال گذشته اظهار داشت: کسب 28 نشان ملی مرغوبیت کالا ، حقوق مالکیت معنوی و نشان جغرافیایی 2 اثر منبت‌کاری سهم معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه باز زنده‌سازی هنر حصیربافی در سال 1400 انجام شد، ادامه داد: دست‌ساخته‌های هنرمندان و صنعتگران مازنی در سال گذشته 1.1 میلیون دلار در بازار خارجی و 15 میلیارد ریال در بازارهای داخلی دادوستد شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تصریح کرد: یک هزار و 800 بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی استان و بر پایی 40 بازارچه موقت عرضه و فروش صنایع‌دستی از دیگر فعالیت‌‌های این معاونت در سال گذشته است.

وی با بیان این مطلب که در سال گذشته 180 هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی 10 میلیارد و 393 میلیون و 500 هزار ریال تسهیلات بانکی دریافت کردند، افزود: 66 متقاضی دریافت تسهیلات در این حوزه به ارزش 200 میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند.

ایزدی از صدور 384 پروانه تولید انفرادی، 24 پروانه تولید کارگاهی، 186 مجوز مشاغل خانگی و صدور و تمدید 126 کارت شناسایی را از دیگر عملکردهای معاونت صنایع‌دستی در سال 1400 عنوان کرد و گفت: 2 هزار و 326 فرصت شغلی از طریق طرح‌های اشتغال‌زایی مصوب در مازندران ایجاد شد.

وی بیان داشت: 7 تشکل و انجمن صنایع‌دستی در شهرهای نکا، بهشهر، بابلسر، سوادکوه، قائم‌شهر، بابل و آمل در سال گذشته در مازندران تشکیل شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ایجاد کارگاه‌های هنرهای سنتی و خانه صنایع‌دستی متعدد را از جمله دغدغه‌های این معاونت برشمرد و ابراز داشت: در سال گذشته خانه روحانی شهرستان ساری به سفال و سرامیک، بنای تاریخی چشمه عمارت شهرستان بهشهر به هنر نساجی سنتی و خانه خلاق شهرستان چالوس به صنایع‌دستی چوبی اختصاص یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه