English

حجت الاسلام فوقی:

سازمان تبلیغات اسلامی باید به روز شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی برای به روز رسانی فعالیت های خود باید مسئولیت های خود را به مبلغان جوان بسپارد.

سازمان تبلیغات اسلامی باید به روز شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام فوقی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان این مطلب که تبیین اسلام و انقلاب اسلامی از برنامه های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است گفت: این سازمان یکی از اصلی ترین مخاطبان جهاد تبیین است.

وی علت دیده نشدن خروجی های تبلیغی در نسل جوان امروز را ناشی از کوتاهی در عملکردهای گذشته تبلیغی دانست و افزود: امروز فصل جدیدی در روش ها و برنامه های تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شده است.

این مقام مسئول با بیان این که فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی باید متناسب با نیازهای روز باشد، گفت: جوانان مخاطبان اصلی این سازمان بوده و اگر سازمان تبلیغات اسلامی به روز نشود و بر اساس نیازهای نسل جوان فعالیت نکند و همچنان به صورت سنتی برنامه های گذشته را ادامه دهد به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اعلام این که فصل جدید شروع فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس نیازسنجی جونان ترسیم شده است، افزود: امروز سازمان تبلیغات اسلامی به کارشناسانی نیاز دارد که نیازهای به روز جوانان را احصا کند ولی متاسفانه تاکنون این کار محقق نشده است.

حجت الاسلام فوقی یکی از اصلی ترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی برای رسیدن نسل جوان به آرامش و رضایتمندی را شناسایی نیازهای آنان اعلام کرد و گفت: در این رابطه شبکه مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی در استان به روز رسانی خواهد شد و مبلغان با روش های نوین تبلیغات آشنا و تجهیز می شوند.

وی با بیان این که یکی از ماموریت های سازمان تبلیغات اسلامی ساماندهی هیات های مذهبی است، افزود: امروز هیات های مذهبی باید به روز رسانی شوند تا بتوانند به نیازهای نسل جوان پاسخ دهند.

وی تشریح کرد: امروز روحانیت و مبلغان و دیگر افرادی که در مسیر فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارند باید بتوانند نیازهای جوانان را  پاسخ دهند.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی همچنین بر ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی به مناسبت های مختلف توسط هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی - تربیتی و تبلیغی و کانون مداحان تاکید کرد و گفت: امروز نسل جوان از افراد متدین و مذهبی انتظار نشاط دارند و باید فعالیت های نشاط آور معنوی در فعالیت های مذهبی لحاظ شود.

سازمان تبلیغات اسلامی

وی در ادامه با بیان این که اداره کل تبلیغات اسلامی متولی امور مذهبی در استان بوده، اجرای برنامه های مربوط به ماه مبارک رمضان را برنامه های فعلی این اداره کل اعلام کرد و گفت: برگزاری شب های قدر و همچنین تجمع هیات های مذهبی اصفهان در سالروز شهادت امام علی (ع) در گذر چهار باغ عباسی و همچنین همکاری موثر در نمایشگاه قرآن و عترت را از برنامه ای این اداره کل اعلام کرد.

حجت الاسلام فوقی از وضعیت تبلیغ به معنای واقعی ابزار نگرانی کرد و گفت: هنگامی فصل جدید سازمان تبلیغات اسلامی محقق خواهد شد که تبلیغ ابزار برای دعوت جوانان به دین قلمداد شود.

 وی افزود: تبلیغ فقط به سخنرانی برای مخاطب محدود نمی شود بلکه ارتباط و فهم با نسل جوان و تلاش برای نسل نیاز آنان و گفت و گوهای چهره به چهره با نسل جوان را از روش های تبلیغی بوده وسازمان تبلیغات اسلامی باید در ماموریت های خود موضوع فعالیت های مشاوره ای را نیز لحاظ کند.

حجت الاسلام فوقی ارتباط گیری شبکه مبلغان با نسل جوان را یکی از آرمان های سازمان تبلیغات اسلامی برشمردو اضافه کرد: در این زمینه باید در مدارس ارتباط صمیمانه بین مبلغ و مخاطب جوان برقرار شود. 

وی با بیان این که روش های تبلیغی ما بعضا برای جوانان جذاب نیست ، بر تجدید نظر کردن روش های تبلیغی تاکید کرد و گفت: جوانان ما نباید فکر کنند دین برای تفریح و نشاط آنان برنامه ندارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی تاکید کرد: دین مخالف تفریح و نشاط اجتماعی نیست و دین آزادی های جوانان را محدود نخواهد کرد و بدنه کارشناسی مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی برای تشریح این موارد باید فعال شوند.

حجت الاسلام  فوقی استفاده از فکرهای نو و ظرفیت های جدید را از اصلی ترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد و گفت: جوانان می توانند نیازهای معنوی جامعه را رفع کنند و در این رابطه باید به آنها اعتماد و از آنها حمایت کرد و  برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن در گذر چهارباغ اصفهان از جمله آنها است.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی در پایان با توجه به این‌ مطلب که سازمان تبلیغات اسلامی باید به روز شود و برای به روز رسانی فعالیت های خود باید مسئولیت های خود را به مبلغان جوان، مجموعه های جوان دارای برنامه و نقش پذیر نسل جوان واگذار کند گفت: این سازمان وقتی می تواند موفق شود که با واگذاری فعالیت های خود تصدیگری را به حداقل برساند و  قدرت نظارتی خود را افزایش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه