English

مصطفی اسدی:

خراسان رضوی رتبه نخست کشور در فعالیت مراکز یادگیری و یاددهی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: هم اکنون ۱۱۲ مرکز یادگیری و یاددهی در سطح خراسان رضوی فعال است که رتبه نخست کشور را از آنِ این استان کرده است.

خراسان رضوی رتبه نخست کشور در فعالیت مراکز یادگیری و یاددهی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مصطفی اسدی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: میانگین نرخ باسوادی در جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال خراسان رضوی ۹۷.۷ درصد است.

اسدی در ادامه این خبر اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار، میانگین نرخ باسوادی در جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور ۹۶.۶درصد و در این استان ۹۷.۷ درصد است که بالاتر از میانگین کشوری است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: با ارزیابی جدید پیش بینی می شود نرخ سواد در خراسان رضوی به ۹۸.۱ تا ۹۸.۲ درصد در جامعه هدف هم برسد که رویدادی مبارک و نشان از تلاشهای بی وقفه در این عرصه است.

وی افزود: این استان علاوه بر موفقیت در افزایش نرخ باسوادی در زمینه فعالیت مراکز یادگیری و یاددهی نیز در کشور رتبه برتر را دارد و هم اکنون ۱۱۲ مرکز یادگیری و یاددهی در سطح خراسان رضوی فعال است که رتبه نخست کشور را از آنِ این استان کرده است.

اسدی همچنین در ادامه اضافه کرد:  همچنین ۱۸ مرکز پیوند سواد و زنـدگی با هدف توانمنـدسازی و ایجاد فرصت یادگیری مادام العمر برای افـراد بی‌سـواد و کم سواد در استان مشغول فعالیت هستند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: سال گذشته این استان در دوره انتقال، دوره تحکیم، دوره آموزش سواد ویژه اتباع، توانمندسازی نیروی انسانی، اطلاع رسانی، تبلیغ و ترویج و همچنین در اجرای طرح "پیوند سواد و زندگی" جایگاه نخست کشور را کسب کرد.

اسدی خاطرنشان کرد: همچنین این استان موفق به کسب رتبه دوم کشور در سنجش و ارزشیابی تحصیلی، آموزش عشایر، شورای پشتیبانی سوادآموزی، توزیع اقلام و محتوای آموزشی و مسابقات کتابخوانی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه