English

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

تولید قراردادی طیور در مازندران/ کشف ۲۰ تن مواد غذایی فاسد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت قراردادی برنج به طور جدی در دستور کار است و در آینده هم صنعت طیور باید در راستای تولید قراردادی حرکت کند.

تولید قراردادی طیور در مازندران/ کشف 20 تن مواد غذایی فاسد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن عنایتی کلیجی در جلسه شورای مدیران دامپزشکی استان اظهار داشت: کشاورزی مازندران مزیت های فراوانی دارد و در برخی از تولیدات رتبه های برتر را در کشور داریم.

وی ادامه داد: مازندران به دلیل شرایط اقلیمی مناسبی که دارد می تواند ظرفیت های خوبی از لحاظ کمی و کیفی محصولات کشاورزی داشته باشد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: جهاد کشاورزی باید غذای سالم و بهداشتی تولید و در دسترس جامعه قرار دهد و در این راستا دامپزشکی باید کنترل، نظارت و مدیریت در حوزه سلامت غذا داشته باشد.

وی افزود: کشف مواد غذایی ناسالم از خسارت های مالی و جانی جلوگیری می کند و به همین منظور دقت، نقش و نظارت مسئولین دامپزشکی باید به موقع باشد و اگر تأخیر در شناسایی وجود داشته باشد منجر به خسارت های جبران ناپذیری خواهد شد.

عنایتی به نقش مسئولین دامپزشکی اشاره کرد و گفت: دامپزشکی در تنظیم بازار نقش بسزایی دارد تا کالای سالم به موقع به دست مصرف کننده برسد.

وی به کیفی سازی محصولات کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: موازین شرعی و بهداشتی در کشتارگاه ها و استانداردسازی محصول باید توجه شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران ابراز داشت: اگر در جایی ضعف و کاستی وجود داشته باشد جامعه هدف دچار خسارت خواهند شد و با فعالیت های گسترده باید استان پیشرو و سرآمد در حوزه بهداشتی و قرنطینه ای باشیم.

وی درباره فعالیت های وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت قراردادی برنج به طور جدی در دستور کار است و در آینده هم صنعت طیور باید در راستای تولید قراردادی حرکت کند.

عنایتی عنوان داشت: سرمایه گذارانی که در بخش صنعت و خدمات فعال هستند به سمت بخش کشاورزی به ویژه در صنایع تبدیلی سوق پیدا کنند.

وی همچنین درباره بیماری‌های مشترک انسان و دام تصریح کرد: با کنترل به موقع می توان جلوی این بیماری‌ها را گرفت و خسارت ها به اندک برسد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران در این جلسه گفت: از 14 اسفندماه اکیپ های پزشکی در عرصه حضور داشتند و 20 تن مواد غذایی فاسد، قاچاق و تاریخ گذشته معدوم سازی شد.

وی ادامه داد: در حوزه طیور یکی از کارهایی که شد این بود که امسال با رصد و پایش به موقع تلفات حاد و خاصی را در میانکاله شاهد نبودیم.

محمدحسن گلپایگانی خاطرنشان ساخت: تلفات در حیات وحش و قوچ وحشی گزارش شد و در دام های اهلی کانونی نداشتیم و حضور همکاران به حدی گسترده بود که شاهد یک گزارش هم نبودیم.

وی افزود: پست قرنطینه ای در شهرستان سوادکوه مستقر است و کارهای قرنطینه ای در شرایط خاص استان در محورهای هراز و کیاسر برای کنترل و تردد نهاده‌های دامی و طیور قرنطینه ای صورت می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه