English

هدایت دانشجویان به صراط مستقیم از وظایف دانشگاه است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: هدایت دانشجویان به صراط مستقیم از وظایف دانشگاه است

هدایت دانشجویان به صراط مستقیم از وظایف دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور قم، با اشاره به اینکه دانشجویان اختیار دارند و اجباری در پذیرش دین وجود ندارد افزود: در موضع‌گیری‌های سیاسی و انقلابی باید با دانشجویان برخورد منطقی داشته باشید.

وی گفت: قشر دانشجو نیاز به روشنگری بیشتری دارد و اینجور نیست که انتظار داشته باشیم، در همه چیز پیروی کند، ولی وقتی به اقناع برسد تعبد این قشر قوی‌تر خواهد بود.

 رئیس پیام نور قم نیز بابیان اینکه دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی است که برای مستضعفان کم بضاعت و خانواده‌هایی که توان مالی ندارند تاسیس شده است گفت: افرادی که تمکن مالی ندارند و یا فرصت تحصیل را در فضای دانشگاه‌های دولتی و آزاد به دلیل اجباری بودن حضور ندارند، می‌توانند در دانشگاه پیام نور که نیمه حضوری و الکترونیک است تحصیل کنند.

حجت‌الاسلام محمد رجب اکبرزاده با بیان اینکه در دانشگاه پیام نور قم ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری تحصیل می کنند افزود:  در گذشته چهار گرایش دکتری داشتیم که دولت قبل از ما گرفت ولی به همت وزیر جدید بنا است دوباره این مقطع تحصیلی را نیز داشته باشیم.

وی  با اشاره به بومی بودن دانشجویان این دانشگاه و نداشتن خوابگاه، وضعیت این دانشگاه را در زمینه عفاف و حجاب و مسائل انقلابی به صورت نسبی مطلوب توصیف کرد و گفت: این دانشگاه ۵۴ عضو هیات علمی، ۱۰۰ کارمند، ۱۵۰ استاد و بیش از هزار و ۵۰۰ دانشجوی بسیجی دارد و می‌تواند در عرصه های مختلف فرهنگی در استان تاثیر گذار باشد.

وی تبدیل پیام قم به قطب فرهنگی دانشگاه‌های کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: جامعه هدف ما چهار هزار تَن هیات علمی،  هشت هزار کارمند و ۴۰۰ هزار دانشجوی این دانشگاه هستند و اگر قطب فرهنگی شدن اتفاق بیفتد این امکان فراهم می‌شود که در مدت تحصیل دانشجویان، تهذیب هم مدنظر باشد و تحولی در محیط جامعه رخ دهد.

اکبرزاده با بیان اینکه وزیر علوم معتقد است که قطب علوم انسانی و اسلامی باید در قم باشد گفت: قصد داریم، دانشکده بین‌الملل را نیز در دانشگاه پیام نور تاسیس کنیم زیرا این دانشگاه در ۳۰ کشور شعبه دارد و اگر می‌خواهیم خوراک فکری به آنها بدهیم باید از قم شروع شود و این ظرفیت در استان وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه