English

مهدی اله‌پور:

استمرار آلودگی هوا در کلانشهر مشهد

سرپرست اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: هوای ۱۹ منطقه کلانشهر مشهد که دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوای می باشند در وضعیت هشدار و آلوده برای افراد حساس قرار دارد.

استمرار آلودگی هوا در کلانشهر مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی اله‌پور سرپرست اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: کیفیت هوای مشهد در پی ماندگاری آلاینده‌ها در هوای تنفسی این کلانشهر، امروز (۲۶ فروردین) برای دوازدهمین روز پیاپی در وضعیت هشدار قرار دارد.

اله‌پور در ادامه این خبر با اشاره به شاخص هوای مشهد اضافه کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا ی مشهد ۱۳۴ ای.کیو.آی و نشانگر وضعیت هشدار و ناسالم است.

سرپرست اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: هم اکنون کیفیت هوا در مناطق شهید کریمی، چمن و فنی آباد مشهد برای تمامی افراد ناسالم اعلام شده است.

وی در ادامه افزود: هوای منطقه خاقانی در شرایط سالم است اما هوای سایر ۱۹ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوای این شهر در وضعیت هشدار و آلوده برای افراد حساس قرار دارد.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

اله‌پور در خاتمه خاطرنشان کرد: همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه