English

گازرسانی به ۴۹ روستا‌ و دو شهر در دست اجرا است

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان گفت: در حال حاضر پروژه خط انتقال گاز به بندرلنگه، گازرسانی به ۴۹ روستا و دو شهر در دست اجرا و بیش از ۴۵۰ روستا و ۱۲ شهر نیز در مرحله مطالعه، طراحی و پیمانسپاری شرکت گاز استان هرمزگان قرار گرفته است.

گازرسانی به ۴۹ روستا‌ و دو شهر در دست اجرا است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فواد حمزوی، مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان اظهار داشت: در حال حاضر، پروژه خط انتقال گاز به شهرستان بندرلنگه، گازرسانی به ۴۹ روستا از جمله ۳۴ روستا در شهرستان بندرعباس که شامل ۲۸  روستا در  دهستان ایسین و تازیان و ۶ روستا در دهستان گچین ( گچین بالا، گچین پایین، مغ احمد بالا، مغ احمد پایین، دمیلو و کَلمَتَلی )، 6 روستای محور کوهیج-هرنگ شهرستان بستک(خلوص، فاریاب، گتاو، هرنگ، کوخرد و نهند)، ۴ روستای آل کندی، دهنگ، بیگلرآباد و تدرویه در شهرستان بستک، ۵ روستای گهکم، علی آباد، مبارک حسینی، طاشکوئیه و سید جوذر شهرستان حاجی آباد و همچنین دو شهر کوهیج و تازیان در دست اجرا است که روند عملیاتی شدن آنها از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و با به ثمر رسیدن این پروژه های گازرسانی، بیش از ۲۲ هزار و ۵۲۵ خانوار روستایی و شهری از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
حمزوی بیان داشت: در سال جاری پروژه های گازرسانی به شهرهای میناب، بندرلنگه، بندر کنگ، فارغان و سرگز احمدی نیز در مرحله پیمانسپاری است.
وی اظهار کرد: گازرسانی به بیش از ۱۷۰ واحد صنعتی و نیروگاهی از جمله گازرسانی به صنایع محور بندرعباس-حاجی آباد، گل خانه های سرچاهان حاجی آباد، گل خانه های محور گهکم-هاشم آباد و همچنین بیش از ۴۵۰ روستا در شرق و غرب استان و 12 شهر از جمله رویدر، جناح، کوشکنار، چارک، لمزان، پهل، سوزا، تیرور، زیارتعلی، سیریک، گروگ و کوهستک در سال جاری در مرحله مطالعه و طراحی قرار دارد و با گازرسانی به این مناطق نیز حدود ۱۰۰ هزار خانوار  برخوردار از این نعمت خدادادای می شوند.
مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان بیان کرد: در اواخر سال گذشته نیز با تکمیل گازرسانی به ۳ شهر قلعه قاضی، تخت و بیکاه و ۱۰ روستا(۷ روستا محدوده قلعه قاضی و تخت و سه روستا در محدوه بیکاه) ۹ هزار و ۸۹۴ خانوار از این نعمت الهی برخوردار شدند.
حمزوی با اشاره به نامگذاری سال جاری از طرف مقام معظم رهبری که مزین به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است، تصریح کرد: شرکت گاز استان به عنوان توزیع کننده یکی از مهمترین اقلام سبد انرژی مردم و صنایع مستقر در استان همواره حامی تولید و صنعت بوده است و در راستای تحقق اهداف ترسیم شده توسط رهبری معظم انقلاب برنامه های ویژه ای را در دستور کار خود قرار داده است.
وی در پایان تاکید کرد: گسترش محدوده تحت پوشش مشترکان این سوخت پاک و جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت های مایع، موجب صرفه جویی قابل توجه و اشتغال آفرینی بسیار خوبی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه