English

معرفی برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان‌شرقی

برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان‌شرقی معرفی و تجلیل شدند.

معرفی برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، شهرام خدایی در مراسم  اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان‌شرقی، مهم‌ترین هدف برگزاری آن را فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) بیان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی افزود: در یازدهمین دوره این جشنواره در کنار رشته‌های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهار گزینه‌ای و داستانک نویسی، رشته‌های شعرسرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه گویی اضافه شده و برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران دو بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده بود.

در فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در این مراسم  گفت : کتابخوانی باید موجب ارتقای فرهنگ عمومی شود.

تراب محمدی با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه افزود: برای تحقق این مهم باید میزان ضریب نفوذ کتاب و مطالعه در استان ارزیابی و بر اساس آن در حوزه توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی برنامه ریزی هدفمند و موثر صورت گیرد.

وی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی مغتنم برای تبیین معارف اسلامی بویژه سیره و سنن ائمه اطهار(ع) بخصوص امام رضا (ع) دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه