English

علی‌اصغر حسنی یزدی:

کشف و معدوم سازی حدود ۴۲ تن مواد غذایی فاسد در خراسان رضوی‌

رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از آغاز اجرای این طرح از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه امسال، ۳۶ هزار و ۶۲ مورد بازدید از مراکز زیر پوشش این دانشگاه انجام شده است.

کشف و معدوم سازی حدود ۴۲ تن مواد غذایی فاسد در خراسان رضوی‌

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی‌اصغر حسنی یزدی رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اظهار کرد: در طرح سلامت نوروزی با بازدیدهای صورت گرفته از مناطق زیر پوشش این دانشگاه ۴۱ هزار و ۹۸۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و معدوم‌ شد.

حسنی یزدی در ادامه این خبر اضافه کرد: از آغاز اجرای این طرح از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه امسال، ۳۶ هزار و ۶۲ مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، مراکز اقامتی، اماکن عمومی و مراکز بین راهی، واحدهای صنفی و کارگاهی، پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری زیر پوشش این دانشگاه انجام شده است.

رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طی این بازدیدها ۲ هزار و ۴۰۲ مورد تخلف به مراجع قضایی معرفی شده و ۱۳۴ مورد به پلمب واحدها منجر شده است و در این طرح همچنین از هزار و ۱۶۶ مرکز اقامتی بازدید و ۳۳ مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع شد که چهار مورد از این مراکز مهر و موم گردید.

رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در این مدت از ۲۶ هزار و ۷۹۵ مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی بازدید و پرونده ۲ هزار و ۲۶ مورد تخلف به مراجع قضایی ارسال شد که به مهر و موم ۱۱۵ واحد انجامید.

وی همچنین تصریح کرد : همچنین در این مدت از پنج هزار و ۹۳۹ مکان عمومی و مراکز بین راهی بازدید شد که در نتیجه  ۳۳۰ مورد تخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۵ مکان و مرکز مهر و موم شد.

حسنی متذکر شد: آمار بازرسی از پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری استان در بازه زمانی یاد شده هزار و ۵۲۸ مورد با ۱۳ مورد تخلف معرفی شده به مراجع قضایی و  آمار بازدید از مراکز و شبکه‌های آبرسانی شهری و روستایی ۶۳۴ مورد بوده که در این چهارچوب ۱۳ هزار و ۲۳۶ مورد کلرسنجی و کنترل کیفیت میکروبی نیز صورت گرفته است.

رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: از مجموع این بازدیدها هزار و ۶۳۸ مورد به صورت مشترک با همکاری بازرسان سایر دستگاه ها و اتاق اصناف، نیروی انتظامی، نماینده استانداری، نماینده فرمانداری مشهد و بازرسان قوه قضاییه انجام شده است.

حسنی خاطرنشان کرد: روزانه ۱۰۰ تا ۱۳۰ تماس مردمی با سامانه ۱۹۰ برای ثبت شکایات صورت می‌گیرد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در حوزه سلامت محیط و کار، مورد را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند تا بازرسان این اداره در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و با متخلفان برخورد لازم را انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه