English

اسماعیلی:

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با افزایش یک ماه به سال تحصیلی موافق است

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون با افزایش یک ماه به طول سال تحصیلی موافق است، افزود: تحقق این امر توسط وزارت آموزش و پرورش و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا امکان پذیر است.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با افزایش یک ماه به سال تحصیلی موافق است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، مهدی اسماعیلی، با بیان اینکه افزایش یک ماه به سال تحصیلی نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی ندارد،  اظهار داشت: بر همین اساس آموزش و پرورش می‌تواند اقدام به افزایش ساعات درسی و تحصیلی دانش آموزان بکند .

وی خاطرنشان کرد: اگر این موضوع در زمان عادی و بدون پیشنهاد ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح می‌شد، باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شده و در صورت تصویب اجرا می شد.

اسماعیلی با بیان اینکه بارها تاکید شد هیچ گاه آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای کلاس‌های حضوری مدارس باشد، یادآور شد: در حوزه آموزش مجازی زیرساخت‌های لازم را نداشتیم و به همین دلیل دارای نواقصی بود و باعث شد دانش آموزان هم از نظر کیفی و هم کمی دچار افت تحصیلی شوند.

نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین دلیل شورای آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفتند از ۱۴ فروردین ماه امسال کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود، ضمن اینکه ما برای جبران عقب‌ماندگی و رفع ضعف دانش‌ آموزان که در ۲ سال گذشته ایجاد شد، موافق هستیم که به سال تحصیلی یک ماه اضافه شود و بازه زمانی ارائه خدمات آموزش حضوری افزایش پیدا کند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: طی ۲ سال اخیر نظام آموزشی کشور تحت تاثیر شرایط ناشی از شیوع کرونا قرار گرفت و مدارس فعالیت حضوری خود را از دست دادند و ارائه خدمات آموزشی تنها در قالب مجازی صورت گرفت که یک راهکار اضطراری بود تا دانش آموزان از فرآیند آموزشی عقب نمانند.

اسماعیلی تحصیل به صورت حضوری را بهترین راهکار در شرایط کنونی نظام آموزشی کشور خواند که باعث ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان شده و نیز موجب شور و نشاط در بین آنها و حتی خانواده ها می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی