English

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان:

آموزش مجازی موجب تولید محتواهای خوب دروس شد

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: آموزش مجازی فرصتی فراهم کرد تا محتواهای خوب و بروز داشته باشیم.

آموزش مجازی موجب تولید محتواهای خوب دروس شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سید مهدی ابطحی در سخبری با اصحاب رسانه در گزارش عملکرد دانشگاه صنعتی اظهار کرد: فرصتی  که کرونا برای استادان فراهم کرد تولید محتواهای خوب و بروز است و قرار دادن آن در اختیار همگان و کشورهای فارسی زبان است.

وی بیان داشت: دانشگاه صنعتی اصفهان سیزدهمین دانشگاه برتر جهان است ، 14 دانشکده و هشت پژوهشکده تقاضامحور هستند و دو دانشگاه صنعت محور که یکی با فولاد مبارکه ودیگری با سازمان آب منطقه ای در فعالیت های علمی مشغول به کار هستند.

سید مهدی ابطحی در خصوص دستاوردهای دانشگاه صنعتی گفت: این دستاوردها نتیجه سال ها تلاش است و کشوری که این نیروی سرمایه انسانی قوی را دارد به مراتب در سرنوشت کشور تاثیر گذار خواهد بود.

وی از حضور 10 هزار نفر دانشجو خبرداد و افزود:  دانشگاه صنعتی در سه شاخه علوم فیزیک و ریاضی وشیمی و با اهمیت رشته کشاورزی نیز در  دو رشته کشاورزی و محیط زیست میهمان پذیر است.

این مقام مسئول بیان داشت:  در شرایط کرونا دانشگاه با وضعیت پیچیده ای روبرو شد و ستاد کرونای دانشگاه به سرعت شکل گرفت و اهداف آموزشی به صورت مستمر پیگیری و اجرا شد.

رییس دانشگاه صنعتی گفت: بعد از شروع کرونا سه هفته به طول ترم خود اضافه کرد و جزو آخرین دانشگاه هایی بود که ازمونهای ترم گذشته برگزار شد.

  ابطحی از 97  درصد پوشش آموزش غیر حضوری  خبر داد و اضافه کرد: 740 درس کارشناسی و بیش از 430 درس تحصیلات تکمیلی به صورت غیر حضوری انجام شد و آزمون نیز به صورت غیر حضوری برگزار شد و در مقطع کارشناسی 29 هزار درس دانشجو آزمون در مقطع کارشناسی و 3700 دانشجو درس در مقطع تکمیل تحصیلات آزمون گرفته شد.

 وی در خصوص زیر ساخت آموزشی غیر حضوری دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه صنعتی یکی از بهترین دانشگاه هایی است که زیر ساخت های آموزشی را در این دوران طراحی نموده است  به گونه ای که بتوان با فرد فرد افراد مذاکره نمود و محتواها را بروز کرد هر چند نشاط کم شده و مشکلاتی برای دانشجویان با وجود کرونا فراهم شده است.

این مقام عالی فرهنگی ادامه داد: فرصت دیگری که کرونا برای استادان فراهم کرد تولید محتواهای خوب و بروز است و قرار دادن آن در اختیار همگان و کشورهای فارسی زبان است.

 سید مهدی ابطحی در خصوص فعالیت های فرهنگی دانشگاه توضیح داد: ارتباط دفتر نمایندگی مقام معظم رهبر انقلاب با دانشحویان دو سویه است و گپ و گفتی با دانشجویان جهت مرتفع شدن مشکلات دانشجویان برقرار می کنند؛ اینکه خانواده دانشجو در سلامتی است؟ آیا به اینترنت و شبکه های مجازی دسترسی دارد؟ وامی برای دانشجویانی که مشکل معیشتی دارند تهیه شده که میزان پرداخت اولیه 500 هزار تومان است.

 ابطحی در حصوص فعالیتهای فرهنگی دانشگاه توضیح داد: ارتباط دفتر نمایندگی مقام معظم رهبر انقلاب با دانشحویان دوسویه است و گفتگویی با دانشجویان جهت مرتفع شدن مشکلات دانشجویان برقرار می کنند.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد: دانشجویانی که دسترسی به اینتر نت ندارند می توانند با حضور در دانشگاه این مشکل را حل کنند و از محتواها برخوردار شوند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی چهل و سه شرکت رویشی که هیات علمی پایه گذار آن بوده است را داراست و این دانشگاه در زمینه استفاده از ubc پیشتاز است و تا کنون 8 مقاله علمی در جهان در این رابطه ارائه شده است.

ربیس دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: همچنین دانشگاه برای قطارشهری و ضد عفونی کردن آن دو دستگاه ساخته و هر روز در حال توسعه است.

ابطحی توضیح داد: خط تولیدی در زمینه ضد عفونی کردن   و  به سرعت  راه اندازی شد وتعدادی از اعضای هیات علمی  در زمینه تولیدپارچه ماسک دستگاهی الکترونیکی اختراع کردند که ابداع آن همزمان با ستاد نانوی کشور بودو این تکنولوژی با شرکت ما ساخت آن را تمام کردند که تا کنون بیش از یک میلیون ماسک تولید کرده است و در کنار آن  طراحی و ساخت دستگاهی  که در یک  دقیقه 100 ماسک سه لایه تولید می کند و طراحی و ساخت آن در داخل انجام شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: اساتید پژوهشکده بیوتکنولوژی در ایجاد کیت تشخیص کرونا ، و کیت های دیگر   وارد کار شد و دانشکده نساجی نیز در تولید گان قدم برداشت.

وی اعلام کرد: تنها دانشگاه عضو سر هستیم و در مطالعه با آموزش ها با بیش از 20 دانشگاه دنیا مذاکره نمودیم که اطلاعات خود در اختیار دانشگاه های دیگر نیز قرار داده ایم.

ربیس دانشگاه صنعتی اصفهان شبکه سازی با 5 دانشگاه صنعتی کشور را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و ادامه داد:  ماحصل آن در اولین گام با دانشگاه های فنی مهندسی آلمان رابطه خوبی برقرار شد تا از دانشمندان بزرگ جهانی جهت شرکت در وبینارها دعوت کنیم و دانشگاه در طراز بین المللی قرار بگیرد.

سید مهدی ابطحی  در پایان از انتشارات بین المللی ماهنامه خبری الکترونیکی دانشگاه صنعتی خبر داد و خاطر نشان کرد: دانشگاه به طور منظم در زمینه های مختلف  پژوهش و فناوری  فعالیت می کند که با این روند می تواند جایگاه دانشگاه را در عرصه بین المللی ارتقا بخشد.

به گزارش موج؛ براساس رتبه‌بندی نظام رتبه‌بندی بین‌المللی سای ویژنز(scivisions)در سال ۲۰۱۶، دانشگاه صنعتی اصفهان در صدر فهرست ۹ دانشگاه برتر کشور در بُعد پژوهش، فناوری و نوآوری قرار گرفته‌است ، دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از دو دانشگاه بزرگ دولتی استان اصفهان و با بیش از ۲۳۰۰ هکتار مساحت بزرگ‌ترین دانشگاه کشور از لحاظ وسعت است. این دانشگاه در مجاورت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان قرار دارد

دانشگاه صنعتی اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه