English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد:

میزبانی گیلان از هفت میلیون مسافر نوروزی/ بازگشایی مدارس و احتمال شیوع سویه جدید ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان با توجه به موقعیت خاص خود از آسیب‌پذیرترین استان های کشور است، گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و احتمال شیوع سویه جدید ویروس کرونا، باید با هم اندیشی بیشتر مانع از گسترش ویروس کرونا شویم.

میزبانی گیلان از هفت میلیون مسافر نوروزی/ بازگشایی مدارس و احتمال شیوع سویه جدید ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، ارسلان سالاری امروز در شورای معاونین دانشگاه در سالن اجلاس معاونت بهداشتی با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی شبکه‌های بهداشت و درمان در اجرای واکسیناسیون کووید ۱۹ در سطح استان، اظهار کرد: باوجود کمبود در زیرساخت‌ها، تلاش شبانه‌روزی شبکه‌های بهداشت و درمان باعث موفقیت گیلان در اجرای واکسیناسیون کووید ۱۹ در سطح کشور شد.

 وی با بیان اینکه میزبان هفت میلیون مسافر نوروزی طی دو هفته گذشته در گیلان بودیم، افزود: گیلان با توجه به اینکه همواره میزبان مسافران زیادی در طول سال بوده، سالمندترین استان کشور است و از کمبود زیرساخت‌ها در حوزه بهداشت و درمان رنج‌ می‌برد، از آسیب‌پذیرترین استان‌های کشور در شیوع بیماری کرونا است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مطمئناً در صورت ورود سویه جدید ویروس کووید ۱۹ ، خطر بسیاری سلامت مردم را تهدید می‌کند که نیاز است با هم‌اندیشی بیشتر مانع از آن شویم.

 سالاری با بیان اینکه هنوز شماری از جمعیت گیلان واکسن تزریق نکرده‌اند، افزود: باید راهکاری برای ترغیب هر چه بیشتر مردم برای تکمیل واکسیناسیون کرونا اندیشید.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان واکسیناسیون زیر ۱۲ سال را یکی دیگر از دغدغه‌های نظام سلامت دانست و افزود: این گروه گرچه کمتر مبتلا به کرونا می‌شوند اما بسیار می‌تواند در انتقال و سرایت بیماری کرونا مؤثر باشند.

 سالاری با بیان اینکه در فرایند نظارت‌ها مشخص می‌شود که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کاملاً رعایت نمی‌شود، گفت: نظارت بر واحد‌های آموزشی و اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی باید با آموزش‌های مستمر جدی گرفته شود.

 وی همچنین بر تسریع در پرداختی پزشکان خانواده، تشدید نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی و فنی، تشدید همکاری‌ها در راستای تسریع عملیات اجرایی طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه، کاهش اختلافات در ثبت مغایرت واکسن کرونا و همچنین بهبود شاخص‌های بهداشتی در شهرستان‌ها تأکید کرد.

 گفتنی است در این نشست علاوه بر معاونین، مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان سرتاسر استان نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در جهت رعایت موازین بهداشتی، اجرای صددرصدی تزریق واکسن و همچنین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس و دانشگاه پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه