English

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

به سمت کشت محصولات کم آب‌بر حرکت کنیم/ ۳۵ هزار هکتار اراضی نکا در پایلوت سنددار کردن زمین ها

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باید به سمت کشت محصولات کم آب بر حرکت کنیم، کشاورزی بدون آب معنا ندارد و از تولیدات گلخانه ای و سیستم های نوین آبیاری استفاده بیشتری شود و با توجه به اینکه ظرفیت آبی خوبی در آببندان ها داریم باید تمرکز بر روی منابع آب باشد.

به سمت کشت محصولات کم آب‌بر حرکت کنیم/ 35 هزار هکتار اراضی نکا در پایلوت سنددار کردن زمین ها

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن عنایتی کلیجی در دیدار با نماینده ول فقیه در مازندران با بیان اینکه با رویکرد جهادی کار خود را آغاز کردیم تا بتوانیم با شرایط موجود از همه اجزای عملکردی بهره برداری را برای توسعه کشاورزی استان داشته باشیم، اظهار داشت: کار ما با معیشت و غذای مردم گره خورده است و این وظیفه مندی ما را در جهاد کشاورزی سنگین تر می کند.

وی با اشاره به اینکه 7.5 میلیون تن تولید محصول کشاورزی در مازندران داریم که هفت درصد تولیدات کشور در 2.5 درصد اراضی کشاورزی کشور است، ادامه داد: مازندران در 14 محصول رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است و ظرفیت مازندران بیشتر از این است و تراز استان در حوزه تولید باید ارتقاء پیدا کند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به اینکه اولویت مازندران کشاورزی است و امسال هم با عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده است، باید کشاورزی و تولید در مازندران سرعت بیشتری بگیرد و ضریب نفوذ دانش در بدنه کشاورزی و ضریب نفوذ فناوری در کشاورزی ارتقاء یابد تا به بهره وری مناسب برسیم.

وی خاطرنشان ساخت: رویکرد جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم الگوی کشت یا کشاورزی قراردادی است و با توجه به اینکه در زمین های خرد و پراکنده امکان کشاورزی اقتصادی وجود ندارد امسال در تولید برنج وارد فاز کشاورزی قراردادی شدیم.

عنایتی با بیان اینکه انسجام در بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی در دستورکار است، ابراز داشت: اراضی مازندران در معرض تغییر کاربری هستند و کشاورزی مازندران را رنج می دهد و به همین منظور زمین های کشاورزی باید سنددار و هویت دار شوند.

وی اضافه کرد: 35 هزار هکتار اراضی نکا پایلوت طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی است و این طرح در 16 شهرستان با سطح 320 هزار هکتار اجرا خواهد شد و کاربری اراضی در این طرح مشخص می شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه باید بازار مناسب برای تولیدات کشاورزی استان پیدا شود، بیان داشت: مازندران در حوزه سرمایه گذاری کشاورزی عقب است و این عقب ماندگی باید در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی جبران شود و به دلیل اینکه صنایع خوبی نداریم ضایعات بالا می رود و همین امر ارزش محصول را پایین می آورد.

وی با بیان اینکه از سرمایه گذار در حوزه کشاورزی استقبال می کنیم، ادامه داد: بر روی بازارهای داخلی و خارجی تمرکز می کنیم و پس از شناسایی بازار هدف، تولید متناسب با بازار هدف داشته باشیم.

عنایتی با بیان اینکه باید به سمت کشت محصولات کم آب بر حرکت کنیم، افزود: کشاورزی بدون آب معنا ندارد و از تولیدات گلخانه ای و سیستم های نوین آبیاری استفاده بیشتری شود و با توجه به اینکه ظرفیت آبی خوبی در آببندان ها داریم باید تمرکز بر روی منابع آب باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه