English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان، عیدی دولت به مردم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در سال جدید قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۱.۳ برابر افزایش و قیمت کودهای شیمیایی ۴۵ درصد کاهش یافت.

افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان، عیدی دولت به مردم

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، اکبر فتحی با اشاره به اهمیت شعار سال به نام‎ «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال ‎آفرینی» از عیدی دولت به گندم‌کاران با قیمت خرید تضمینی ۱۱۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم گندم خبر داد و گفت: قیمتی که دولت سیزدهم برای خرید گندم در سال زراعی جاری اعلام کرده، عیدی خوبی است.

وی با بیان اینکه در شهریور ماه سال گذشته دولت قیمت خرید تضمینی گندم را مبلغ ۷۵۰۰ تومان برای سال ۱۴۰۱ اعلام کرده بود و مجلس شورای اسلامی نیز در اسفندماه گذشته این مبلغ را به ۹۵۰۰ تومان افزایش داد، افزود: با توجه به شرایط جهانی و افزایش هزینه‌های دستمزد و نهاده‌ها، دولت به این نتیجه رسید که قیمت گندم را به مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش دهد و برای کشاورزانی که گندم خودشان را به دولت تحویل می‌دهند، ۱۰۰۰ تومان نیز به عنوان جایزه در نظر گرفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با این قیمت دیگر موضوع قاچاق به صرفه نخواهد بود و مطمئن هستیم که گندمکاران محصول شان را تحویل مراکز خرید خواهند داد که امیدواریم در این خصوص مشکلی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته افزایش قیمت کود باعث کاهش مصرف آن شده بود، بنابراین دولت سیزدهم موضوع قیمت کود را به عنوان یک دغدغه در دستور کار قرار داده و با دستور وزیر جهاد کشاورزی تیم کارشناسی متشکل از معاونین وزیر و کارشناسان موسسات تحقیقاتی مرتبط تشکیل شد و ماحصل جلسات این کمیته تخصصی، تعدیل قیمت کودهای شیمیایی بود تا کشاورزان بتوانند مانند گذشته نیاز خود را تامین کنند.

فتحی ادامه داد: کاهش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از ۳۰ درصد تا ۵۶ درصد متغیر است اما به طور میانگین ۴۵ درصد کاهش قیمت خواهیم داشت که به نظر می‌رسد بر اثر آن استقبال خوبی توسط کشاورزان داشته باشیم و این تغییر قیمت بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی و در نهایت بر سلامت جامعه موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در راستای سیاست‌های حمایتی از کشاورزان و توانمندسازی آنها در مصرف نهاده های کشاورزی تصمیم به کاهش قیمت گرفته شده است تا کشاورزان با خیال راحت نهاده‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند، افزود: امیدوارم با افزایش ۱.۳ برابری قیمت خرید تضمینی گندم و کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای شیمیایی در روند تولید محصولات اساسی در استان مشکلی نداشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه