English

حال وخیم ۲۵ بیمار کرونایی در قم

رئیس علوم پزشکی قم از حال وخیم ۲۵ بیمار کرونایی در قم خبر داد.

حال وخیم ۲۵ بیمار کرونایی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی مصری در گفت‌وگویی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به ششم فروردین ماه جاری ۳۹ تَن مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به بستری شدن ۲۵ تَن از این بیماران گفت: ۱۵ تَن که طی روزهای گذشته بستری شده بودند، نیز به تشخیص پزشکان معالج ترخیص شدند.

مصری ادامه داد: خوشبختانه در میان افراد کرونا مثبت هیچ فوتی نداشتیم.

رئیس علوم پزشکی قم گفت: از ۵۰ مورد آزمایش کرونای انجام شده، نتیجه ۹ مورد مثبت شد.

این مسئول بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح همگانی واکسیناسیون کرونا در قم، یک میلیون و ۸۲۶ هزار و ۵۴۴ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز از عبور نظارت‌های بهداشتی نیمه نخست تعطیلات نوروزی از مرز پنج هزار و ۵۰۰ بازدید خبر داد.

سیامک محبی همچنین افزود: با نظارت حدود ۴۰۷ نفر روز کارشناسان مرکز بهداشت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و مسیرراهی در سطح شهر و روستا، تعداد پنج هزار و ۵۱۳ مورد نظارت در نخستین نیمه تعطیلات نوروزی انجام شده، که ۱۶ امکنه و واحد صنفی تعطیل و تعداد ۷۵۲ امکنه نیز اخطار تعطیل دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در این مدت همچنین تعداد ۷۷۱ مورد کنترل کیفی آب شرب و کلرسنجی انجام و بیش از هزار و ۸۳۰ کیلو مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف جمع آوری و از چرخه مصرف خارج شده است. 

 محبی با تاکید بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی در کلیه عرصه‌ها و نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در طول هفته گذشته به ۵۴ گزارش مردمی رسیدگی و در صورت نیاز موارد برخورد و یا به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. 

معاون علوم پزشکی استان، از همشهریان و زائران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی مراتب را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم هم گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون در استان قم، ۱۴ هزار و ۹۳ تَن به مراکز درمانی قم مراجعه کرده و خدمات دریافت کرده‌اند.

 محسن رضایی بیان داشت: از این تعداد هشت هزار و ۲۸۶ تَن در بخش اورژانسی بیمارستان بستری و از خدمات این قسمت استفاده کرده‌اند.

 وی گفت: هزار و ۴۸۰ تَن نیز نیاز به خدمات بستری در بیمارستان‌ها داشتند که اقدام‌های لازم انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه