English

علی‌اکبر نظری:

گردشگری همدان نیازمند طرح جامع راهبردی است

رئیس کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان گفت: گردشگری همدان نیازمند تدوین طرحی جامع و راهبردی با استفاده از نظر صاحب‌نظران است.

گردشگری همدان نیازمند طرح جامع راهبردی است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علی‌اکبر نظری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در بازدید از ستاد خدمات سفر استان همدان واقع در یادمان عین‌القضات، گفت: بحث گردشگری در همدان، نکات بسیار زیادی دارد. در همدان متاسفانه نکته‌نظرها و دیدگاه‌هایی که لازمه گردشگری است، وجود ندارد.

وی افزود: بسیاری از مسئولین ادعا دارند که همدان باید به قطب گردشگری تبدیل شود. ولی اندیشه‌های آنان، اندیشه‌ی گردشگری نیست. علاوه بر آن بسیاری از اوقات این جرئت و جسارت را ندارند که به صورت مبرهن اظهار نظر کنند و روشن و شفاف درباره دیدگاه خود سخن بگویند.

وی ادامه داد: از قبل از انقلاب نیز همه ادعا داشتند که توسعه همدان باید در مسیر گردشگری باشد. در این راستا قدم‌هایی از سوی افراد مختلفی همچون آقای مکارچی برداشته شد اما گردشگری همدان جایگاه خود را نیافت.

نظری افزود: گرچه اسم مسیر گردشگری است اما حرکت‌ها متناسب با گردشگری نیست. برای حرکت در مسیر گردشگری نیاز است که برنامه‌ریزی منسجم و خوبی وجود داشته باشد. همچنین طلب می‌کند که مجموعه‌هایی که مدعی گردشگری هستند، با تمام توان به عرصه ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد من بر این است که طرح  جامعی در باب گردشگری همدان داشته باشیم. این طرح جامع را راهبردی کنیم و بر اساس آن بگوییم از این نقطه می‌خواهیم به نقطه مشخص دیگر برسیم.

وی بیان کرد: در این راستا مجموعه سازمان فرهنگی نیاز است ورود پیدا کند. برای تحقق این امر لازم است؛ سازمان فرهنگی کمک کند طرح جامع همدان را تعریف کنیم از کارشناسان، افراد مجرب و بوم‌شناسان دعوت کنیم و از نظرات آنان بهره‌ بگیریم. انسجامی را ایجاد کنیم تا طرح کاملی در این قضایا قرار دهیم و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده حرکت کنیم. حرکت‌های خوبی شروع شده اما کافی نیست.

نظری اظهار کرد: اقدامات سیما منظر در این ایام بسیار ضعیف بود. در دوره‌ای که ریاست شورای اسلامی شهر همدان را برعهده داشتم چند  نکته را در بعد گردشگری اعلام کردم؛ یکی اینکه تاریخ و قدمت همدان را ملاک قرار دهید؛ دوم اینکه همدان شهری متدین است بُعد دینی را در طرح‌ها اعمال کنید.

وی بیان کرد: اگر ما در این قضایا هوشمند عمل کنیم و به خوبی ورود پیدا کنیم، هم وجه تاریخی و هم وجه فرهنگی و وجه بوم و دین را در طرح جامع ببینیم و حتی در طرح های سیما و منظر شهر دیده شوند، می‌توان گفت که در مسیر گردشگری در حرکت هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه