English

تکمیل ظرفیت مجموعه‌های اقامتی قم در اولین شب تعطیلات

معاون هماهنگی امور زایرین استاندار قم از تکمیل ظرفیت مجموعه‌های اقامتی قم در اولین شب تعطیلات خبر داد.

تکمیل ظرفیت مجموعه‌های اقامتی قم در اولین شب تعطیلات

به گزارش خبرگزاری موج قم، ابوالقاسم مقیمی روز دوشنبه در حاشیه طرح استقبال از مسافران نوروزی در عوارضی آزادراه قم ـ تهران افزود: دیشب تقریبا هیچ زایری بدون فضای مسقف باقی نماند و تلاش کردیم از کل ظرفیت استان در این زمینه استفاده کنیم.

وی با اشاره به همکاری خوب شهرداری قم در این زمینه ادامه داد: کلاس ها و نمازخانه های مدرسه های استان نیز برای اسکان مسافران نوروزی آماده و همچنین مسجدها و حسینیه‌ها به همین منظور آماده‌سازی شده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه آمادگی های لازم برای برگزاری هر چه باشکوه تر جشن نیمه شعبان انجام شده بود؛ این آمادگی تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد و دستگاه‌های اجرایی به صورت آماده‌باش هستند. 

مقیمی با بیان اینکه هماهنگی خوبی در حوزه پشتیبانی در زمینه ورود زایران داریم گفت: امسال با راه اندازی یک سامانه پیامکی توسط مخابرات، از ۳۰ کیلومتری قم، «پیامک» خوشامدگویی و اطلاع‌رسانی درباره خدمات استان به زایران ارسال می‌شود تا زایران به صورت هدفمند بتواند به مقصد مورد نظر خود برسند.

وی افزود: همچنین در این زمینه توافق‌های خوبی با نرم‌افزارهای «بلد» و «نشان» انجام شده است تا اماکن اقامتی و ستادهای اسکان استان به مسافران نوروزی برای سهولت دسترسی، اطلاع‌رسانی شوند.

وی گفت: سامانه قم‌زایر نیز راه اندازی شده که این سامانه نیز به صورت پرتابل خدمت رسانی به زایران برای نخستین بار است که در استان قم به صورت هدفمند و یکپارچه اتفاق می‌افتد.

مقیمی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ستاد دایمی تسهیلات زایرین استان قم کار خود را از حدود سه ماه پیش به مناسبت های نیمه شعبان و عید نوروز شروع کرده است.

معاون امور هماهنگی زایرین استانداری قم خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی خدمات خوبی را برای آمادگی حضور و پذیرایی از زایران و مسافران نوروزی ایجاد کرده‌اند.   

بر اساس این گزارش، معاون امور هماهنگی زایرین استانداری قم به همراه تعدادی از مسئولان در عوارضی آزادراه قم ـ تهران حضور یافتند و با اهدای شاخه گل و بسته‌های فرهنگی به خودروهایی که وارد قم می‌شدند؛ ضمن تبریک سال نو، ورود آن‌ها را به این استان خوشامد می‌گفتند.

زایران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسافران نوروزی می‌توانند از این طریق پُرتال جامع زیارت و گردشگری قم به نشانی اینترنتی  http://qomzaer.ir اماکن زیارتی، سیاحتی، اقامتی و درمانی استان قم را جست‌وجو کنند.   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه