English

فعالیت جشنواره خوراکی های سنتی شهرستان میبد تا ۵ فروردین ماه

جشنواره خوراکی‌های سنتی و صنایع دستی میبد در راسته بازار افتتاح و تا تاریخ 5 فروردین پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

فعالیت جشنواره خوراکی های سنتی شهرستان میبد تا 5 فروردین ماه

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط‌عمومی شهرداری میبد، جشنواره خوراکی‌های سنتی و صنایع دستی میبد قدر راسته بازار افتتاح و تا تاریخ 5 فروردین پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. 

در این جشنواره شامل خوراکی‌های سنتی مانند آش شکمبه، ترحلوا، قلیه کدو، بزماش، کماچ، نان خشک تنوری، نان خشک جو، لطیر ورنیامده، گوجه بادمجان، ترحلوا، کشک و بادمجان، شیربرنج، مشتُک، کله‌جوش، دونُک و  شولی به معرض نمایش و فروش گذاشته شده‌است.

مجید بهارستانی شهردار میبد در آیین افتتاح جشنواره خوراکی های سنتی از تامین ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل راسته بازار با پیگیری‌های سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: با مساعدت و پرداخت این مبلغ از سوی مجلس، شهرداری نیز به همین اندازه اعتبار جهت اجرای عملیات احیای این مکان سنتی اختصاص خواهد داد.

گفتنی است هدف از برگزاری این جشنواره معرفی خوراکی های سنتی میبد و به ثبت ملی و جهانی رساندن تعدادی از آنها بیان می باشد.  که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر میبد، گروه خوراک های سنتی با خوراکی‌های سنتی و بومی میبد و میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میبد برگزار شد.

لازم به ذکر است باتوجه به تلاش ها و همت بانوان در احیا و رونق راسته بازار، دهقان معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، سجادی پور فرماندار میبد، بهارستانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر میبد، ذوالفقاری رئیس میراث فرهنگی میبد و سایر مسئولین در آیین افتتاحیه جشنواره حضور یافتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه