English

ابراهیم خالقی:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، قطب اهدای عضو در شرق و شمال شرق

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در سالی که گذشت اعضای ۱۳۱ بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پس از رضایت خانواده و طی کردن فرآیندهای مربوطه به ۶۸۰ بیمار نیازمند عضو پیوند شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، قطب اهدای عضو در شرق و شمال شرق

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم خالقی مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری عنوان کرد: بیشترین پیوند عضو از بیماران مرگ‌ مغزی در این دانشگاه که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، طی ۲۰ سال فعالیت برای سال ۱۴۰۰ گزارش شده است.

خالقی در ادامه این خبر اضافه کرد: در سالی که گذشت اعضای ۱۳۱ بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پس از رضایت خانواده و طی کردن فرآیندهای مربوطه به  ۶۸۰ بیمار نیازمند عضو  پیوند شده است.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این مدت بیشترین آمار بیماران مرگ مغزی معرفی شده به بیمارستان پیوند اعضای منتصریه مشهد مربوط به شهرستان مشهد با ۹۰ مورد و پس از آن نیشابور با ۱۷ مورد گزارش شده است.

وی همچنین اظهار کرد: واحد پیوند اعضاء از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شرق و شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: ۹۷ پیوند کلیه، ۲۳۰ پیوند قرنیه، ۲۱۰ مورد پیوند پوست، ۸۹ مورد پیوند کبد، ۱۸ مورد پیوند قلب، هفت مورد پیوند کلیه و پانکراس و یک مورد پیوند پانکراس از بیماران مرگ مغزی در این دانشگاه طی سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت همچنین ۳۱ مورد اعضای کلیه، قلب و کبد از بیماران مرگ مغزی به مراکز پیوند عضو در استانهای تهران و شیراز ارسال شده است و در سال ۱۳۹۸ تعداد بیماران مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۱۲۵ مورد بود که این تعداد در سال  ۱۳۹۹ به دلیل شیوع کرونا حدود ۶۰ درصد کاهش یافت.

خالقس در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد قطب اهدای عضو در شرق و شمال شرق کشور محسوب می شود، تمامی بیمارانی که در استانهای خراسان دچار مرگ مغزی شده به بیمارستان منتصریه زیر پوشش این دانشگاه معرفی می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه