English

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

۵۵۰ کلاس درس در آذربایجان شرقی در حال ساخت است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: ۱۴۳ مدرسه خیر ساز با ۵۵۰ کلاس درس در استان در حال ساخت است.

۵۵۰ کلاس درس در آذربایجان شرقی در حال ساخت است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در مراسم کلنگ زنی مدرسه خیر ساز ۶ کلاسه روستای دامناب هشترود اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸، از طرف اداره نوسازی و خیران  ۳۵۰ کلاس به آموزش و پرورش تحویل داده شده است و سال گذشته ۵۰۰ کلاس و در سال ۱۴۰۰ هم ۵۵۰ کلاس آماده بهره برداری است.

وی در رابطه با شاخص‌های نظام آموزشی با بیان اینکه یکی از ابزار‌ها و شاخص‌های ارزیابی نظام‌های آموزشی موفق در دنیا، پوشش ابتدایی است افزود: نرخ پوشش دوره متوسطه اول ۹۶/۲۷ درصد است که حدود ۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی نرخ پوشش تحصیلی دوره دوم متوسطه ۸۲/۶۶ درصد عنوان کرد و گفت: این رقم ۰٫۱۸ درصد از میانگین کشور بالاتر است.

پاشایی گفت: نرخ ماندگاری دانش آموزان در پایه ششم در دوره ابتدایی ۹۸/۳۵ درصد، تا پایه نهم در دوره متوسطه اول ۹۰/۳۲ درصد و تا پایه دوازدهم ۷۵/۸۹ درصد است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ،  میانگین باسوادی استان را ۹۶/۴ درصد اعلام کرد و ادامه داد: دستگاه تعلیم و تربیت استان جزو استان‌های پیشتاز در جذب مشارکت‌های مردمی است.

علیرض توری فرماندار شهرستان هشترود هم به نیاز این شهرستان به ۲۵۰ کلاس درس اشاره کرد و گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این کلاس‌ها نیاز است که اگر خیران و اهالی روستا ۳۰ درصد هزینه ساخت و احداث را تقبل کنند دولت در قالب نوسازی ۷۰ درصد هزینه ساخت را پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: ۱۳ مدرسه سنگی قدیمی در شهرستان وجود دارد و ۵۰ مدرسه هم غیر قابل استفاده است.

فرماندار هشترود اضافه کرد: ۳۶ مدرسه توسط خیران احداث شده یا در مرحله احداث است و نوسازی ۱۴ مدرسه دیگر نیازمند یاری خیران است.

مدرسه ۶ کلاسه شهید بابازاده روستای دامناب به همت خیر نیک‌اندیش حاج حسین فرید جعفرنژاد ان شالله تا مهر ۱۴۰۱ احداث خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه