English

محمدعلی کیانی:

راه اندازی ایستگاه سلامت در ورودی مشهد برای واکسیناسیون و توزیع ماسک

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: هم اکنون کرونا اروپا افزایشی شده است و با توجه به تجربه های قبلی، بعد از آنجا آمار ابتلا در کشور ما نیز افزایش می‌شود و در جمعیت‌های زیاد چون چرخش ویروس امکان پذیر است.

راه اندازی ایستگاه سلامت در ورودی مشهد برای واکسیناسیون و توزیع ماسک

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی کیانی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: با توجه به فرارسیدن سال نو و عدم امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اجتماعات، مکانهای شلوغ و بازارها بهترین راهکار مقابله با کرونا استفاده از ۲ ماسک است.

کیانی اضافه کرد: هم اکنون کرونا اروپا افزایشی شده است و با توجه به تجربه های قبلی، بعد از آنجا آمار ابتلا در کشور ما نیز افزایش می‌شود و در جمعیت‌های زیاد چون چرخش ویروس امکان پذیر است و احتمال ایجاد سویه جدید نیز وجود دارد بنابر این کنترل و مدیریت کرونا خیلی مهم است و نباید شرایط عادی انگاری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین اظهار کرد: از جمله اقدامات نوروزی انجام شده، در همه مبادی ورودی مشهد ایستگاه سلامت راه اندازی شده است که واکسیناسیون و توزیع ماسک را انجام می‌دهند و ۳۲۰ نفر فردا در مسیرها اقلام بهداشتی را توزیع خواهند کرد و به افرادی که شیوه نامه ها را رعایت نکنند تذکر می دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: نکته مهم برای ما نظارت بر اماکن و صنوف و جاهای مختلف است و در این راستا ۴۸۰ نفر در این زمینه فعال هستند و در حوزه سلامت به هیچ عنوان به  کسی ارفاق نمی کنیم و چشم‌پوشی نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در ادامه افزود: سامانه ۱۹۱ هم در خدمت مردم است. همچنین در ایام نوروز ۱۳۶ مرکز جامع خدمات سلامت هم فعال است که از این تعداد ۴۷ مرکز در مشهد است.

وی یادآور شد: مراکز منتخب کووید ۲۹ در مشهد و ۱۹ شهرستان فعال است و مراکز تجمیع واکسیناسیون خراسان رضوی هم ۵۱ واحد است که ۳۹ واحد در مشهد و بقیه در سایر شهرستانها هستند.

کیانی خاطرنشان کرد:۳۶ بیمارستان، ۱۸۴ درمانگاه شبانه روزی، ۱۰۲ داروخانه شبانه روزی، ۶۷ پایگاه اورژانس شهری و ۹ پایگاه جاده ای نیز به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند و برای همه بیمارستان های اطراف حرم متخصص طب اورژانس پیش بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه