English

سرهنگ حسین میش‌مست:

اعلام محدودیت و ممنوعیت ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ در خراسان رضوی

رییس پلیس‌راه خراسان رضوی بیان کرد: عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب کند ممنوع است.

اعلام محدودیت و ممنوعیت ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سرهنگ حسین میش‌مست رییس پلیس‌راه خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: در اجرای ابلاغیه مورخ ۲۴ اسفند سال جاری پلیس‌راه راهور ناجا با توجه به حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ و به منظور افزایش ظرفیت تردد در محورهای مواصلاتی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ضریب ایمنی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور از روز چهارشنبه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۰، تا پایان روز یکشنبه، ۱۴ فروردین ۱۴۰۱، اجرا خواهد شد.

سرهنگ میش‌مست در ادامه افزود: همچنین در محورهای آزادراهی و بزرگراهی مشهد– قوچان، مشهد– سبزوار، مشهد- تربت‌ حیدریه و بالعکس، تردد انواع تریلر و کامیون در ساعات و تاریخ‌های ذکر شده در این محورها ممنوع است.

رییس پلیس‌راه خراسان رضوی ادامه داد: ترددها در تاریخ‌های ۲۸ و ۲۹ اسفند سال جاری از ساعت هفت الی ۲۲ و در تاریخ‌های یکم، چهارم، هشتم، سیزدهم و چهاردهم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ از ساعت هفت الی ۲۲ ممنوع است.

وی متذکر شد: همچنین تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی، بهداشتی، کالای اساسی و یا دارای مجوز در تاریخ ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در کلیه محورهای برون‌شهری کشور ممنوع خواهد بود.

سرهنگ میش‌مست در ادامه تاکید کرد: عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب کند ممنوع است و ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون در تمام محورهای برون شهری اعمال شده است.

وی اضافه کرد: عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی، بهداشتی، ضدعفونی کننده و کالاهای اساسی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه تنها در راه‌هایی اعمال می‌شود که مقررات یک طرفه‌شدن عبور و مرور در آن‌ها، اجرا می‌شود و یا در طول سال ممنوعیت تردد دارند.

رییس پلیس‌راه خراسان رضوی تصریح کرد: حمل‌ونقل محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده‌اند در تمامی راه‌های اصلی برون شهری از ساعت هفت صبح ۲۵ اسفند ماه سال جاری و تا ساعت هفت صبح پنج فروردین ماه سال ۱۴۰۱، از ساعت هفت صبح هفت فروردین تا ساعت هفت صبح ۹ فروردین ۱۴۰۱ و همچنین از ساعت هفت صبح جمعه، ۱۲ فروردین تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱، ممنوع خواهد بود.

سرهنگ میش‌مست عنوان کرد: صدور مجوز عبور برای خودروهای محموله ترافیکی از تاریخ ۲۵ اسفند سال جاری الی ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ممنوع خواهد بود و برای تاریخ‌های پنج، ۶، ۹ و ۱۰ فروردین صرفا برای محمولات ترافیکی دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادرکننده مجوز عبور محموله صادر می‌شود.

وی اعلام کرد: ورود و تردد کلیه خودروهای ترانزیت موادسوختی از ساعت هفت صبح ۲۵ اسفند سال جاری تا ساعت هفت صبح پنج فروردین ماه، از ساعت هفت صبح هفت فروردین‌ ماه تا ساعت هفت صبح ۹ فروردین ماه و همچنین از ساعت هفت صبح ۱۱ فروردین ماه تا هفت صبح روز ۱۴ فروردین ماه ممنوع خواهد بود. ضمنا خودروهای مذکور در سایر ایام هنگام اجرای طرح نوروز صرفا در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل‌های ایمن بین‌ راهی خواهند بود.

رییس پلیس‌راه خراسان رضوی یادآور شد: در صورت نیاز به اعمال محدودیت‌های پیش‌بینی نشده در محورهای تحت پوشش استان، به منظور کنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه، پلیس‌راه استان با هماهنگی پلیس‌ راه ناجا و به صورت مقطعی و منطقه‌ای با در نظر گرفتن فرصت کافی برای اطلاع‌رسانی تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌کنند. همچنین مراتب به اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و توسط پلیس‌ راه ناجا به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اطلاع داده می‌شود.

سرهنگ میش‌مست خاطرنشان کرد: در صورت عادی بودن وضعیت تردد در محورهایی که در آن‌ محدودیت و ممنوعیت ترافیکی پیش‌بینی شده، می‌توان با هماهنگی پلیس‌ راه ناجا نسبت به عدم اجرای محدودیت در تاریخ‌های در نظر گرفته شده اقدام و اطلاع‌رسانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه