English

توزیع هزاران تن نهاده های دامی در غرب خراسان رضوی

رییس اداره تعاون روستایی سبزوار بیان کرد: سبزوار با تولید سالانه ۳۰ هزار تن گوشت مرغ، تامین ‌کننده یک چهارم نیاز استان خراسان رضوی به این ماده پروتئینی است.

توزیع هزاران تن نهاده های دامی در غرب خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امرالله شمس رییس اداره تعاون روستایی سبزوار در خبری اعلام کرد: به منظور حمایت از دامپروران و مرغداران و عبور از بحران خشکسالی ۱۲۵ هزارتن انواع نهاده دامی و طیور در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون توزیع شده است.

شمس در ادامه این خبر با اشاره به اقلام مختلف این نهاده ها اظهار کرد: توزیع این میزان نهاده دامی شامل جو، ذرت، سویا، کنسانتره، سبوس و ذرت علوفه‌ای نقش موثری در حمایت از بخش دام و طیور داشته است.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به کاهش تولید علوفه و محصولات زراعی در پی خشکسالی امسال، نهاده‌های دامی با هدف تنظیم بازار و تامین بخشی از نیاز خوراک دام و حمایت از دامپروران بین آنان توزیع شده است.

رییس اداره تعاون روستایی سبزوار در ادامه متذکر شد: این نهاده ها به وسیله تشکل های شبکه تعاون روستایی این شهرستان توزیع شده است.

شمس افزود: سبزوار با تولید سالانه ۳۰ هزار تن گوشت مرغ، تامین ‌کننده یک چهارم نیاز استان خراسان رضوی به این ماده پروتئینی است این شهرستان همچنین با ۲۵۰ هزار راس دام سبک، ۱۱ هزار راس دام سنگین و سه هزار نفر شتر از قطب‌های تولید گوشت در خراسان رضوی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه