English

محمد نبوی‌فرد:

خراسان رضوی دارای رتبه نخست کشور در توزیع کنسانتره دام عشایری

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی بیان کرد: میزان نهاده دامی تحویل‌شده به عشایر خراسان رضوی شامل ۳۸ هزار تن کنسانتره ویژه دام سبک و ۵۰ هزار تن سایر انواع نهاده دامی شامل جو، ذرت، کاه و علوفه بوده است.

خراسان رضوی دارای رتبه نخست کشور در توزیع کنسانتره دام عشایری

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد نبوی‌فرد مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: این استان رتبه نخست کشور را در حوزه توزیع کنسانتره دام سبک بین دامداران فعال عشایری به خود اختصاص داده است.

نبوی‌فرد در ادامه این خبر اضافه کرد: ۸۸ هزار تن علوفه و خوراک ویژه (کنسانتره) به عنوان نهاده‌های مهم دامی از ابتدای امسال تاکنون بین عشایر دامدار فعال در خراسان رضوی توزیع شده است.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی ادامه داد: میزان نهاده دامی تحویل‌شده به عشایر خراسان رضوی شامل ۳۸ هزار تن کنسانتره ویژه دام سبک و ۵۰ هزار تن سایر انواع نهاده دامی شامل جو، ذرت، کاه و علوفه می باشد.

وی همچنین تصریح کرد: مصرف کنسانتره ویژه برای دامهای عشایر و اجرای "طرح پرواربندی" برای دامداران این قشر موجب تداوم سوددهی دامپروری در این بخش از اقتصاد خراسان رضوی شده است.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی در ادامه متذکر شد و گفت: سه هزار و ۵۰۰ تن علوفه دیگر نیز تا پایان امسال برای مصرف دامهای عشایر این استان تولید و بین آنها توزیع می‌شود.

نبوی با اشاره به میزان عشایر فعال در استان تصریح کرد: تنها سه درصد جمعیت عشایری ایران در حوزه جغرافیایی خراسان رضوی فعال هستند اما حجم ارائه خدمات به این قشر مولد در استان چندین برابر سهم جمعیتی آنها است.

وی یا اشاره به خسارتهای ناشی از خشکسالی یادآور شد: بر اساس برآوردها حجم ریالی خسارتهای ناشی از تداوم پدیده خشکسالی به عشایر خراسانی تاکنون تنها در بخش علوفه و منابع آبی به هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

نبوی‌فرد در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: امسال برای حمایت از عشایر خراسان رضوی تاکنون ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به آنها اعطا شده که بلاعوض نیست و در قالب اقساط مناسب بازپرداخت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه