English

مسعود رحمانی:

خبر تخریب سنگ قبر استاد محمدرضا شجریان تکذیب شد

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: این ادعا از اساس کذب است و تاکنون هیچ موردی در خصوص مشاهده نشده است.

خبر تخریب سنگ قبر استاد محمدرضا شجریان تکذیب شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مسعود رحمانی مدیر روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی در خبری اطلاع رسانی کرد و گفت: تکذیب خبر تخریب سنگ قبر استاد محمدرضا شجریان در شهرتوس مشهد.

رحمانی در ادامه این خبر متذکر شد: روز گذشته در صفحه اینستاگرام منتسب به "رایان شجریان" فرزند استاد مرحوم شجریان ادعا شده بود که طی چند روز گذشته چند شخص سعی بر شکاندن یا تخریب سنگ مزار پدر نموده اند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی تاکید کرد: این ادعا از اساس کذب است و تاکنون هیچ موردی در خصوص مشاهده نشده است و شهر تاریخی توس و مجموعه تاریخی - فرهنگی آرامگاه فردوسی ‌به‌ همراه مزار استاد شجریان و ‌استاد اخوان ثالث و مقبره الشعرای خراسان و سایر فضاهای فرهنگی و تاریخی که وسعتی قریب به بیش از ۱۰۰ هکتار را شامل می‌شود به‌صورت شبانه‌روزی و در سخت ترین شرایط چه در سرما وچه در گرما توسط حافظان میراث‌فرهنگی حفظ وصیانت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینگونه موارد تاکید کرد: اگر خبری مبنی بر تخریب هرکدام از این ارزش‌های فرهنگی و تاریخی منتشر شده باشد موثق‌ترین منبع برای کسب خبر صحیح، خدمتگزاران ملت عزیز ایران در میراث فرهنگی هستند.

رحمانی در خاتمه اظهار کرد: استناد به اخبار رایج در فضای مجازی غیر از مشوش شدن اذهان، ما خادمان ملت عزیز را دچار وارد شدن به حاشیه‌های ناخواسته و دور شدن از وظیفه اصلی مان که همان حفظ ‌و صیانت و ‌پاسداری از میراث‌ فرهنگی این کشور است می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی