English

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

جهش تولید در ۲۹ هزار هکتار دیمزار مازندران/ ۹ هزار هکتار بیمه شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح جهش تولید در 29 هزار هکتار دیمزار استان خبر داد.

جهش تولید در 29 هزار هکتار دیمزار مازندران/ 9 هزار هکتار بیمه شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مجید بهادری در ابتدای دومین همایش استانی طرح جهش تولید در دیمزارها که با حضور ناظر عالی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور، محققین، مسئولین و کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، کارشناسان پهنه و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، با بیان اینکه 95 هزار هکتار اراضی دیم در استان وجود دارد، اظهار داشت: سطح برنامه ابلاغی استان مازندران در طرح جهش تولید دیمزارهای استان، 31 هزار و 500 هکتار است.

وی با اشاره به اینکه در 29 هزار هکتار دیمزارهای استان، گندم، جو، علوفه، کلزا، نخود، عدس و گیاهان دارویی کشت و در سامانه دیمزار ثبت شد، ادامه داد: 9 هزار هکتار دیمزارهای استان در طرح جهش تولید تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اهمیت کشت حفاظتی در کاهش هزینه های تولید برای کشاورزان، گفت: کشت حفاظتی و به روش نوتیلیچ در 256 هکتار مناطق دیمزار استان انجام شد که از سطح سبز خوبی برخوردار است.

وی افزود: برای حمایت از طرح جهش تولید در دیمزارهای استان 7 هزار و 400 تن بذر بین کشاورزان توزیع شد.

ناظر عالی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور نیز با بیان اینکه 11 میلیون هکتار اراضی دیم در کشور داریم که 50 درصد آن گندم کشت می شود، گفت: محوریت کشاورزی کشور، گندم بنیان است.

اسماعیل اسفندیاری پور با اشاره به اینکه متوسط خرید سالانه گندم از کشاورزان در هشت سال اخیر حدود 9 میلیون تن بود، ابراز داشت: اصلاح رویکرد و استفاده از ارقام با طول رویش مناسب از عوامل مهم در توسع کشت و افزایش عملکرد محصول است.

وی استفاده از عناصر ریزمغذی و تغذیه گیاهی مناسب را از مهمترین دلایل افزایش پروتئین محصول تولیدی دانست و بیان داشت: گندم تولیدی ما بیش از 12 درصد پروتئین دارد که این مقدار باید افزایش یابد.

ناظر عالی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور تصریح کرد: پایین بودن عملکرد محصول به کمبود مصرف عناصر پایه و ریزمغذی و تغذیه گیاهی نامناسب بر می گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه