English

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن عنوان کرد

کمبود بارندگی‌ باعث غیرقابل برداشت شدن بیش از ۲۵ هزار هکتار از اراضی دیم

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن با اشاره به کمبود بارندگی‌های امسال بیان کرد: ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی قابل برداشت نبوده است، ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم برداشت شده و درکل تولید گندم در هر دو شهرستان حدود ۸۰ هزار تن بوده است.

 کمبود بارندگی‌ باعث غیرقابل برداشت شدن بیش از 25 هزار هکتار از اراضی دیم

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمود فتحی  رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن با اشاره به سطح زیر کشت محصولات در سال زراعی ۹۹- ۱۴۰۰ افزود: سطح زیر کشت گندم دیم در دو شهرستان رزن و درگزین ۸۵ هزار هکتار وگندم آبی ۱۳ هزار و ۴۰۰ هکتار بوده است.

فتحی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۸۰ هزار تن گندم در شهرستان رزن تولید شد که گندم تحویلی کشاورزان به مراکز خرید، ۵۰ هزار تن بوده است.

وی از کشت محصولات پاییزه نیز خبرداد و گفت: کشت محصولات پاییزه از جمله گندم دیم و جو آبی و دیم از ۱۰ مهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود:تا کنون از ۱۰۷ هزار هکتار زیر کشت غلات،۴۴ هزار هکتار کشت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن خاطر نشان کرد:در خصوص تامین نهاده‌ها مشکلی نداریم و ۷۰ الی ۸۰ درصد  کودشیمیایی مورد نیاز تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

فتحی با بیان اینکه محصول شاخص شهرستان رزن رازیانه است ادامه داد:امسال تقریبا ۵۰۰ هکتار افزایش سطح زیر کشت رازیانه داشتیم و ۳۰۰ هکتار رازیانه برداشت شد و حدودا ۸ هزار تن تولید رازیانه را داشتیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن افزود:سیب زمینی در حال برداشت است و سطح زیر کشت این محصول بین ۴۰ تا ۵۰ هکتار است و پیش بینی می‌شود نزدیک به ۲۵۰ هزار تن براشت سیب زمینی داشته باشیم.

فتحی همچنین خاطر نشان کرد: ۲۴۵ هکتار کلزا در هر دو شهرستان رزن و درگزین کشت شده است.

وی از طرح جهش تولید نیز خبر داد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حامی طرح جهش تولید بوده و در گندم حدود ۱۳ هزار هکتار در شهرستان رزن و ۵ هزار و ۵۷۸ هکتار در شهرستان درگزین میزان سطح اجرا بود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن به تولید محصولات باغی نیز اشاره کرد و گفت: برداشت محصولات پاییزه از اواسط تابستان شروع شده است،در این بین سطح باغات سیب در شهرستان‌های رزن و درگزین  ۸۰۰ هکتار است و پیش بینی می‌شود ۲۸ هزار تن سیب برداشت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه