English

محسن رجعتی:

عمل کاشت حلزون گوش حدود دو هزار کم شنوا در خراسان رضوی

مدیر گروه آموزشی گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: چشم انداز ایده آل در شناسایی بیماران نیازمند به کاشت حلزون، کودکانی است که دچار کم شنوایی بدو تولد هستند تا در سن یک یا دو سالگی شناسایی شوند.

عمل کاشت حلزون گوش حدود دو هزار کم شنوا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن رجعتی مدیر گروه آموزشی گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: یکی از درمان‌های نوین که در چند دهه اخیر در کشور مرسوم شده است بحث کاشت حلزون است.

رجعتی ادامه داد: مهمترین مسئله در بحث کاشت حلزون بحث سن می باشد و اگر کودکی کم شنوایی بدو تولد دارد و در دوران نوزادی و شیرخوارگی تشخیص داده شود، بهترین دوران برای کاشت حلزون است.

وی در ادامه اضافه کرد: چشم انداز ایده آل در شناسایی بیماران نیازمند به کاشت حلزون، کودکانی است که دچار کم شنوایی بدو تولد هستند تا در سن یک یا دو سالگی شناسایی شوند و بررسی‌های لازم برای آن‌ها انجام شود، و عمل جراحی برای کودک صورت پذیرد.

مدیر گروه آموزشی گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: تا حد زیادی مشکل کم شنوایی این کودکان بعد از کاشت حلزون جبران می‌شود و این کودکان می‌توانند مدرسه عادی بروند.

وی همچنین افزود: این کودکان بدون نیاز به کمک در کنار سایر کودکان تکامل علمی و آموزشی مناسب را دریافت کنند، اما هر چقدر سن تشخیص و سن انجام کاشت حلزون بالاتر رود نزدیک شدن کودک به سطح طبیعی از تکامل ارتباطی اسیب می‌بیند.

مدیر گروه آموزشی گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه اعلام کرد: تا کنون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حدود هزار و ۸۰۰ عمل کاشت حلزون انجام شده است.

رجعتی در خاتمه تاکید کرد: در سنین بالا کاشت حلزون برای بیماران کم شنوا و یا نا شنوا بدو تولد بی تاثیر است، اما در بالغین کاشت حلزون در مواردی که فرد دچار کم شنوایی اکتسابی (عفونت و تصادف) شده، کمک کننده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه