English

موج گزارش می دهد؛

ورزش بیماران خاص نیازمند توجه مسئولان/ فرهنگ سازی، حلقه گمشده ورزش بیماران خاص

هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، با هدف ساماندهی و ارتقای وضعیت بیماران خاص در رشته های مختلفی فعالیت می کند که البته در این میان دارای دغدغه‌های متعددی بوده و تاکنون مشکلات این هیئت رفع نشده است.

ورزش بیماران خاص نیازمند توجه مسئولان/ فرهنگ سازی، حلقه گمشده ورزش بیماران خاص

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، با هدف ساماندهی و ارتقای وضعیت بیماران خاص در رشته های مختلفی فعالیت می کند.

فعالیت‌های رشته های این هیئت جداگانه بوده و هر کدام مسابقات و تمرینات خاص خود را دارد، این هیئت، ورزش‌های مختلف و همگانی را درون خود جای داده است.

رشته های ورزشی مختلف این هیئت هر کدام دارای رئیس هستند و امور توسط آنها هدایت می‌شود، روسای رشته های مختلف با توجه به شرایط ورزشکاران، با زمان‌بندی مناسب به امور آنها نظم می‌دهد، البته در این میان این هیئت نیز دارای دغدغه‌های متعددی بوده و تاکنون مشکلات این هیئت ورزشی رفع نشده است.

سعید جعفری نامور، رئیس هیئت بیماران خاص و پیوند اعضای آذربایجان شرقی، در گفتگو با موج در رابطه با وضعیت و مشکلات پیش روی این هیئت  نکاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

آذربایجان شرقی پتانسیل های فروانی در ورزش بیماران خاص دارد

سعید جعفری نامور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی اظهار داشت: باتوجه به همکاری طولانی مدتم با سازمان های مردم نهاد در زمینه بیماران سرطانی و همچنین فعالیت در زمینه ها مشابه آشنایی نسبتا زیادی با این قشر از جامعه داشتم که باید گفت این قشر هم در درمان و هم در ورزش مظلوم هستند.

وی افزود:در استان آذربایجان شرقی نیز پتانسیل های فروانی برای این افراد وجود داشت اما متاسفانه به خوبی از آن ها استفاده نشده بود و همین موضوع سبب شد تا هم در کمک به ورزش و هم در کمک به درمان این افراد ورود کنیم.

ورزش بیماران خاص

رئیس هیئت بیماران خاص و پیوند اعضای آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد:متاسفانه در همان ابتدای ورود به این هیئت بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرد و اماکن ورزشی تعطیل شدند اما این تعطیلی فرصتی برای ما فراهم کرد تا برخی تجهیزات را برای هیئت فراهم کنیم.

نامور ادامه داد: در همین زمینه سالن اختصاصی و برخی تجهیزات را برای ورزشکاران فراهم کردیم و دفتری مجزا هم برای هیئت اختصاص یافت که این اقدامات برای اولین بار در هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا استان اتفاق افتاد.

وی گفت:همچنین تجهیزات سالن و برخی امکانات مورد نیاز ورزشکاران تامین شد تا بتوانند از این امکانات بهره مند شوند.

رئیس هیئت بیماران خاص و پیوند اعضای آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت های هیئت در زمینه های استعداد یابی خاطرنشان کرد: ماموریت فدراسیون برای استان ها در جذب و فعالیت ورزشکاران است که در همین زمینه بیماران خاص و پیوند اعضا در 6 گروه فعالیت می کنند که این 6 گروه شامل، بیماران پیوند اعضای کبد و کلیه، گروه تالاسمی، ام اس، دیابتی ها و بیماران هموفیلی است.

نامور افزود: البته با توجه به وضعیت جسمی ورزشکاران رشته های ورزشی که برای آنها تعریف شده، متفاوت است.

رئیس هیئت بیماران خاص و پیوند اعضای آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه پرتعداد ترین رشته ورزشی در بخش پیوند اعضا است، گفت: در بخش پیوند اعضا 14 رشته ورزشی در حال فعالیت می باشد که از جمله آنها می توان به بدمینتون، شنا، تنیس روی میز، فوتبال و فوتسال و تنیس اشاره کرد.

وی ابراز کرد: البته در بخش بیمارانی مثل هموفیلی یا تالاسمی رشته های معدودی مثل دارت و شطرنج که جزء رشته های سبک می باشند، فعالیت می شود.

نامور گفت: همچنین در بخش استعداد یابی هم تیم های استان مسابقاتی برگزار کردند و تیم های برتر برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور اعزام شدند.

فرهنگ سازی، حلقه گمشده ورزش بیماران خاص

وی در پاسخ به این سوال که آیا ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا به جایگاه واقعی خود در جامعه رسیده است، گفت: متاسفانه فرهنگ سازی که باید در جامعه ایجاد شود، صورت نگرفته و می توان گفت شاید 50 درصد جامعه از وجود چنین هیئتی در جامعه اطلاعی ندارند.

فرهنگ سازی

رئیس هیئت بیماران خاص و پیوند اعضای آذربایجان شرقی عنوان کرد: ما هم به یک اطلاع رسانی قوی و فرهنگ سازی عمومی در جامعه نیازمندیم تا در کنار فعالیت های ورزشی کمکی برای درمان این بیماران باشیم.

نامور تصریح کرد: تمام تلاش ما هم این است تا با تجهیز امکانات و معرفی رشته های ورزشی و ورزشکاران قهرمان در سطح کشور بتوانیم این انگیزه را در ورزشکاران ایجاد کنیم که بتوانند در کنار فعالیت های ورزشی بتوانند سلامتی کامل خود را به دست آورند.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه ارگان های مختلف از جمله اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرستان تبریز حمایتمان می کنند و از بقیه ارگان ها هم تقاضا دارم از ورزشکاران ما هم در زمینه همگانی و هم قهرمانی حمایت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه