English

عبدالرضا ابوقداره:

ایمن سازی و مقاوم سازی ساخت و سازها در اولویت قرار دارد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام با اشاره به اینکه در این سازمان ایمن و مقاوم سازی در اولویت قرار دارد، گفت: این سازمان با جلب مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با استفاده از شیوه‌های مختلف پس از مقوله ایمن سازی و مقاوم سازی؛ زیبا سازی در ساخت و ساز را با رعایت هویت تاریخی و معنوی در اولویت قرار داده است.

ایمن سازی و مقاوم سازی ساخت و سازها در اولویت قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، عبدالرضا ابوقداره گفت: سازمان نظام مهندسی استان ایلام تلاش می کند تا چهره و بافت ظاهری شهرها و ساختمان‌ها را با بهره‌گیری از الگوهای اسلامی و ایرانی به چهره‌ای نمونه و زیبا بدل کند و موجبات شاد بودن شهروندان در این زمینه را فراهم کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام با بیان اینکه نظام مهندسی ساختمان سازمانی حرفه‌ای، مردم نهاد، غیرسیاسی، غیرانتفاعی و مستقل است، اظهار داشت: این سازمان به منظور وضع مقررات ملی ساختمان و نظارت بر اجرای خدمات مهندسی و همچنین بسترسازی در خصوص رشد و اعتلای مهندسی، ساماندهی به فعالیت‌های مهندسی و نظم بخشیدن به عملکرد این حرفه و ارتقای دانش فنی مهندسان، صاحبان حرفه‌ها و کارگران در بخش ساختمان و رشد و آگاهی مردم نسبت به مقررات ملی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شامل مجموعه قانون، مقرارت، آیین نامه‌ها، استانداردها و تشکل‌های حرفه‌ای و صنفی که در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر این قانون تدوین و به اجرا گذاشته شده است.

ابوقداره به اهداف و خط مشی‌های سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در معماری و شهرسازی، تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی در کشور، ترویج اصول معماری و شهرسازی و رشد آگاهی عمومی نسبت به آن و مقررات ملی ساختمان و افزایش بهره‌وری، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات و ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه‌ها در این بخش از اهداف مهم این سازمان است. 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام گفت: وضع مقررات ملی ساختمان به منظور اطمینان از ایمنی، بهداشت، بهره‌دهی مناسب، آسایش و صرفه اقتصادی و اجرا و کنترل آن در جهت حمایت از مردم به عنوان بهر‌ه‌برداران از ساختمان‌ها و فضاهای شهری و ابنیه و مستحدثات عمومی و حفظ و افزایش بهره‌وری منابع مواد و انرژی و سرمایه‌های ملی از دیگر اهداف این سازمان برای استاندارد سازی ساختمان ها در استان است.

ابوقداره افزود: الزام به رعایت مقرارت ملی ساختمان، ضوابط و مقررات شهرسازی و مفاد طرح‌های جامع و تفصیلی و هادی از سوی تمام دستگاه‌های دولتی، شهرداری‌ها، سازندگان، مهندسان، بهره‌برداران، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی و مرتبط با بخش ساختمان به عنوان اصل حاکم بر کلیه روابط و فعالیت‌های آن‌ها و فراهم ساختن زمینه همکاری کامل میان وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری‌ها و تشکل‌های مهندسی و حرفه‌ای و صنوف ساختمان از سیاست های سازمان در استان ایلام است.

وی جلب مشارکت حرفه‌ای مهندسان و صاحبان حرفه‌ها و صنوف ساختمانی در تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و آبادانی در ایلام را از دیگر سیاست های این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش می شود در سطح استان ساخت و سازها بر اساس طرح های مهندسی و استاندارد انجام شود تا علاوه بر زیبا سازی، مقوله ایمن سازی و مقاوم سازی نیز رعایت گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه