English

محمدرضا فلاحتی؛

۵۳۰۰ درخواست سخت و زیان آور در کمیته های بدوی و تجدید نظر استان رسیدگی شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد و اعضای کمیته بدوی و تجدیدنظر سخت و زیان استان از شرکت شیشه مظروف یزد بازدید کردند.

5300 درخواست سخت و زیان آور در کمیته های بدوی و تجدید نظر استان رسیدگی شده است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: یکی از برنامه هایی که این اداره کل دنبال می کند، بازدید میدانی اعضای کمیته های بدوی و تجدید نظر سخت و زیان آور از واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه سلامتی کارگران از اولویت های تمامی کارفرمایان باید باشد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به 5300 پرونده در کمیته های بدوی و تجدید نظر سخت و زیان آور استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به نص صریح قانون درباره رفع عوامل سخت و زیان آور افزود: قانون گذار کارفرما را مکلف کرده است که طی دوسال عواملی که باعث سخت و زیان آور شدن شغل می گردد را مرتفع سازد تا سلامت جسمی کارگران محفوظ بماند.

فلاحتی با بیان اینکه ماهیت برخی از کارها سخت و زیان آور بوده و نمی توان این صفت را از آنها حذف کرد تاکید کرد: کارفرمایانی که به معنی واقعی کلمه اقدام به حذف عوامل سخت و زیان آور کنند و در صورتی که اندازه گیری هایی که انجام می شود این مسئله را تایید کند، کمیته بدوی استان نیز موظف است حسب گزارش کارشناسان در صورت تایید حذف یا کاهش صفت سخت و زیان آور از کارگاه، برای خروج کارگاه از شمول سخت و زیان آور به مراجع ذی ربط ابلاغ نماید تا در این رابطه تصمیم گیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه