English

یادداشت:

آیا یک شهر یعنی آبادی که یک پل بتنی داشته باشد؟/ خواستار کیفیت بهتر زندگی برای شهرمان هستیم

آیا یک شهر یعنی آبادی که یک پل بتنی داشته باشد؟ نه، یک شهر یک آبادی است با پارکینگ طبقاتی بلند در دل محلی دارای هویتی تاریخی و دورنمایی از از یک سازه خاص! و سایر اجزای یک شهر عبارتند از : یک شعبه با برند خاص و یک ایستگاه قطار با فاصله بسیار زیاد از مرکز، یک روزنامه محلی که تا 3 بعد از ظهر نیز فروش نرفته است!

آیا یک شهر یعنی آبادی که یک پل بتنی داشته باشد؟/ خواستار کیفیت بهتر زندگی برای شهرمان هستیم

به گزارش خبرگزاری موج همدان، آیا یک شهر یعنی آبادی که یک پل بتنی داشته باشد؟ نه، یک شهر یک آبادی است با پارکینگ طبقاتی بلند در دل محلی دارای هویتی تاریخی و دورنمایی از از یک سازه خاص!  و سایر اجزای یک شهر عبارتند از : یک شعبه با برند خاص و یک ایستگاه قطار با فاصله بسیار زیاد از مرکز، یک روزنامه محلی که تا 3 بعد از ظهر نیز فروش نرفته است، یک تیم فوتبال که در آرزوی راه یافتن به رده اول است، یک ایستگاه رادیویی محلی که آلبوم ها را همانند دیگر ایستگاه ها به طور مرتب پخش می کند، پیاده راه هایی که خارج از برنامه ای مشخص به زعم آنکه مقوله انسان محوری به اتمام رسید، بر آشفتگی و بی نظمی سایر محلات و مسیر ها افزودند و همچنان رها شده است، شعبه هایی از تمامی بانک های اصلی به اضافه بانک خاص مورد توجه، سردرگمی با بیماری بر کول، در انبوه ساختمان هایی که  بایستی صدها پله را به قصد زیارت پزشک طی کرد.

و دیگر اجزای یک شهر عبارتند از: دست کم دو پل هوایی بتنی که سال ها چشمان را به غرش خویش خیره نگاه داشته اند و پل هایی که پله های برقی آن برای شما روشن نمی شود؛ صف های طولانی تاکسی با حداقل 10 تاکسی در انتظار که متاثر از فناوری قیمت هایشان مدام به روز می شود؛ تابلو ها و نوشته هایی بی تناسب و خالی از هر طرحی و ایده ای استاندارد، نصب بر ساختمان هایی فرسوده در جوار ترددی بسیار که همواره در جدال با دستفروشان بسرمی برند و گاهی داد وبیدادشان نشان از موفقیت پیوست های طرح جامع پیاده راه داشته است؛ یک جاده کمربندی که علائم رسیدن به مرکز شهر را نمی توانید در آن بیابید البته اگر بتوانید از زیر پل مسیری عبور کنید که اگر آن ها را دنبال کنید احتمالا به یک بن بست در پشت سینما خواهید رسید، هیچ کس نمی داند چرا؟

یقین دارم که خوانندگان مقصود را درک خواهند کرد! حقیقتی منطقی و روشن در آن وجود دارد و آن این است که مناطق شهری به صورتی کسالت بار، بی روح و بسیار معمولی در آمده است هر چند هیجان اتفاقات و از دست نرفتن در این شرایط را نمی توان از دست داد!

اکنون در این شهر به راحتی ممکن است میراث تاریخی و هویت برخی از محلات واجد ارزش بافت تاریخی خود را در میان برخی از  خواسته هایی که می گویند، (اول من!) از دست داد؛ بایستی نگاهی نو به ساکنان مناطق شهری داشت و ضروری است به مناطق شهری به عنوان یک کل و نه موضوعات متعارض با یکدیگر بنگریم.

در این مسیر ساکنان شهری نه تنها به اقتصاد شهری یا رونق تجارت بلکه بایستی به سرسبزی، سرزندگی، پایداری و جذب گردشگر و .. توجه داشته باشند و باید با تمام باور، این مهم را بپذیرند که ما خواستار ارتقای کیفیت و زندگی بهتر برای شهرمان به عنوان یک مجموعه یا یک کل را خواستاریم.

در این میان از یاد نخواهد رفت نقش مسوولان و تصمیم های سیاستگذارانی را که می توانستند انتخاب موثر و سازنده را در اولویت قرار دهند و ندادند.

مطالب عنوان شده به معنای درنظرنگرفتن اقدامات مطلوب و زحمات مدیریت شهری و دیگر مسوولان نخواهد بود و این رسانه انتشار یا جوابیه را حق تصمیم گیران می داند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه