English

محمد میری‌:

تولید نهال‌های سالم، استاندارد و گواهی شده در باغ‌های مادری استان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: باغ مادری مکانی تجهیز و طراحی شده برای تولید انبوه انواع نهال‌ها است و خراسان رضوی در حوزه تولید نهال پس از استان‌های فارس و آذربایجان غربی رتبه سوم کشور را دارد.

تولید نهال‌های سالم، استاندارد و گواهی شده در باغ‌های مادری استان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد میری‌ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: دو باغ از پنج باغ مادری فعال کشور در زمینه تولید نهال درخراسان رضوی برپا است و خراسان رضوی در حوزه تولید نهال پس از استان‌های فارس و آذربایجان غربی رتبه سوم کشور را دارد.

میری همچنین اظهار کرد: نهال‌های سالم، استاندارد و گواهی شده در باغ‌های مادری به شکل استاندارد و فنی تولید و به سراسر کشور ارسال می‌شوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: نهالی‌های تولیدی باغ‌های مادری از نظر سلامت تحت نظارت و کنترل دقیق قرار دارند و آلودگی و هرگونه بیماری گیاه در آن‌ها در حد صفر است.

وی همچنین تصریح کرد: پایه‌های این نهال‌ها شامل انواع درختان میوه‌های وارداتی و داخلی به منظور تولید نهال مرغوب جداسازی می‌شوند و "باغ مادری" مکانی تجهیز و طراحی شده برای تولید انبوه انواع نهال‌ها به شکل مدرن و فنی مبتنی بر آخرین دانش روز و یافته‌های علمی به منظور تامین نیاز کمی و کیفی بخش باغداری و توزیع آن در سراسر کشور است.

میری در ادامه تاکید کرد: نهالستان‌ها نیز به تعداد بسیار بیشتر از باغ‌های مادری، واحد‌های عهده‌دار تولید نهال‌های استاندارد دارای گواهی از مراجع معتبر استاندارد برای تامین و توزیع در سطح محلی هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی متذکر شد: پارسال هفت واحد نهالستان دارای مجوز جهاد کشاورزی در این  استان وجود داشت،که امسال به ۱۰ واحد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: هم‌اینک نیز تاسیس هفت نهالستان دیگر در خراسان رضوی در مرحله اخذ مجوز‌ها قرار دارند که تا سال آینده وارد عرصه تولید و توزیع نهال گواهی شده و دارای برچسب می‌شوند.

میری در خاتمه خاطرنشان کرد: حجم تولید نهال استاندارد، اصیل و سالم در نهالستان‌های مجوزدار این استان امسال افزون بر دو میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال شامل انواع درختان میوه های هسته‌دار، دانه‌دار و دانه‌ریز بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه