English

محمد میری:

کشت پایلوت گلخانه ای درختان میوه در خراسان رضوی آغاز شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: کشت گلخانه ای درختان میوه توجیه قابل قبولی برای توسعه برخی از محصولات گلخانه ای در خراسان رضوی است که با قیمت مطلوب این محصولات هزینه تولید قابل توجیه است.

کشت پایلوت گلخانه ای درختان میوه در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد میری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: به تازگی کشت گلخانه ای درختان میوه به صورت پایلوت در بیش از پنج هزار متر مربع اراضی استان خراسان رضوی آغاز شد.

محمد میری در ادامه این خبر اضافه کرد: این کشت شامل: تولید میوه نوبرانه و خارج از فصل، محصولاتی همچون اﻧﮕﻮر، گیلاس، لیمو ترش، موز و هلو و شلیل است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: کشت گلخانه ای درختان میوه در سطح کم با اهداف تولید محصول خارج از فصل، تولید محصول در مناطقی با فصل رشد کوتاه، حفاظت از درخت در مقابل شرایط نامطلوب محیطی و همچنین به نژادی ارقام جدید و تسریع در ارزیابی گیاهان تولید شده مورد استفاده قرار می گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: کشت گلخانه ای درختان میوه توجیه قابل قبولی برای توسعه برخی از محصولات گلخانه ای در خراسان رضوی است که با قیمت مطلوب این محصولات هزینه تولید قابل توجیه است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی متذکر شد: در ﺣﺎلﺣﺎﺿﺮ برنامه ریزی برای ﭘﺮورش درﺧﺘﺎن ﻣﯿﻮه ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﻌﺘﺪﻟﻪ، ﻧﯿﻤﻪﮔﺮﻣﺴﯿﺮی و ﮔﺮﻣﺴﯿﺮی در گلخانه یا فضای شبه گلخانه ای حفاظت شده ادامه دارد و در اﯾﻦ ﺑﯿﻦ، ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺗﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻫﻠﻮ، ﺷﻠﯿﻞ و اﻧﮕﻮر ﺑﻪ ﺻﻮرت ﮔﻠﺨﺎﻧﻪای ﺟﺎﯾﮕﺎه وﯾﮋه ای دارد.

میری در خاتمه یادآور شد: سطح زیر کشت درختان میوه در خراسان رضوی نیم هکتار و شامل پایه های رویشی درختان هسته دار و دانه دار، درختان انگور"رقم های فلیم،ترکمن، یاقوتی"، هلو"ارقام دماوندی و زعفرانی" و لیمو است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه