English

تزریق بیش از دو میلیون دز نوبت دوم واکسن کووید-۱۹ به مردم گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تزریق بیش از دو میلیون و ۲۵ هزار دز نوبت دوم واکسن کووید ۱۹ به مردم استان گیلان خبر داد .

تزریق بیش از دو میلیون دز نوبت دوم واکسن کووید-۱۹ به مردم گیلان
به گزارش خبرگزاری موج گیلان، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره بر دریافت سه دز واکسن کووید-19 برای گروه سنی بالای 18 سال استان، اعلام کرد: بیش از 81 درصد جمعیت بالای پنج سال استان، نوبت دوم و 45 درصد گروه سنی بالای 18 سال، واکسن نوبت سوم خود را در مقابل بیماری کرونا دریافت کرده اند.
 وی با بیان اینکه در بیش از 400 مرکز در سراسر استان، واکسیناسیون کووید-19 در حال انجام است، گفت : تاکنون به بیش از دو میلیون و 25 هزار نفر در استان، نوبت دوم واکسن کووید-۱۹ تزریق شده است.
وی  ادامه داد:  با این تعداد بیش از 81 درصد مردم استان( جمعیت بالای 5 سال گیلان)، نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دریافت دز سوم واکسن برای گروه های سنی اعلام شده را ضروری دانست و افزود : با وجود پوشش بالای نوبت های اول و دوم واکسن کووید-19، دریافت دز سوم واکسن برای گروه سنی بالای 18 سال بسیار حائز اهمیت است.
حیدرزاده  یادآور شد:  تاکنون بیش از 923 هزار نفر در استان، دز سوم واکسن خود را دریافت کرده اند که شامل 45 درصد از جمعیت بالای 18 سال استان است.
وی  اظهار داشت:  اگرچه در حال حاضر کشور و استان گیلان درگیر موج ششم کرونا است، اما برای کاهش شدت بیماری در افراد، دریافت هر سه نوبت واکسن کووید-19 الزامی است.
حیدرزاده در خاتمه با بیان اینکه باید استفاده از ماسک ، دریافت واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی را همزمان با هم همچنان مدنظر قرار داد، گفت: مطمئنا با همراهی مردم و رعایت بیش از پیش  پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و دریافت دزهای کامل واکسن می توانیم هم سلامت خود و هم سلامت اطرافیان را حفظ نماییم و از بروز شدید بیماری کرونا در امان باشیم  و سال جدید را با آرامش و سلامت بیشتر جامعه آغاز کنیم.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه